Redneck Kentucky i Nowa Generacja Kurek to opracowana i wydana przez polskie studio developerskie City Interactive humorystyczna gra akcji przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby, w której mamy za zadanie strzelać do szalonych, diabelskich kurek. Biorąc pod uwagę fakt, że firma ma na swoim koncie przede wszystkim produkcje wojenne i symulatory lotu (między innymi Combat Wings: Bitwa o Anglię i Rajd na Berlin: Oblężenie, trzeba przyznać, że jest to w jej dorobku pozycja dość nietypowa. Jednak, jeżeli przyjrzeć się dokładniej, znajdziemy w jej dorobku grę Chickenator, która jest poprzedniczką opisywanej produkcji.
Redneck Kentucky i Nowa Generacja Kurek to opracowana i wydana przez polskie studio developerskie City Interactive humorystyczna gra akcji przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby, w której mamy za zadanie strzelać do szalonych, diabelskich kurek. Biorąc pod uwagę fakt, że firma ma na swoim koncie przede wszystkim produkcje wojenne i symulatory lotu (między innymi Combat Wings: Bitwa o Anglię i Rajd na Berlin: Oblężenie), trzeba przyznać, że jest to w jej dorobku pozycja dość nietypowa. Jednak, jeżeli przyjrzeć się dokładniej, znajdziemy w jej dorobku grę Chickenator, która jest poprzedniczką opisywanej produkcji.
W Redneck Kentucky i Nowa Generacja Kurek do swojej dyspozycji otrzymujemy szereg różnych rodzajów broni, które – wraz z postępem w grze i wykonywaniem kolejnych misji – możemy ulepszać. Poza wyżej wymienionymi kurkami strzelamy również do ich sprzymierzeńców: świstaków, jeży i nietoperzy. Ponadto jako sojuszników w rozgrywce wykorzystywać możemy psy.
W Redneck Kentucky i Nowa Generacja Kurek twórcy przygotowali osiem różnorodnych misji do wykonania. W każdej z nich do zdobycia mamy jak największą ilość punktów. Otrzymujemy je nie tylko za celne strzelanie do szalonych zwierząt, ale też za pośrednictwem innych, alternatywnych sposobów. Dodatkowo mamy możliwość odkrycia szeregu bonusów i mini-gierek, które na różnych poziomach gry poukrywali programiści.
Produkcja wykorzystuje rysunkową, zabawną grafikę 3D, która opiera się na silniku Unreal wzbogaconym o fizykę Karma. Do odtworzenia i animacji roślinności zastosowano technologię SpeedTree, pozwalającą na indywidualne oddawanie ruchu nie tylko całych drzew, ale również ich poszczególnych części (liści, gałęzi).