Czy pamiętasz, kiedy ostatnio Windows i pozostałe programy bombardowały Cię wyskakującymi na pasku zadań powiadomieniami? W większości przypadków, pojawiające się komunikaty nie niosą żadnej przydatnej informacji. Przykładowo, Windows XP regularnie informuje użytkownika o pobraniu gotowych do zainstalowania aktualizacji. Zamykanie okienek zabiera czas i irytuje. Jak pozbyć się tego kłopotu?
Żeby wyłączyć powiadomienia manualnie użytkownik musiałby edytować rejestr Windows – zadanie zarówno trudne, jak i potencjalnie niebezpieczne. Na szczęście, Microsoft dzięki uwagom od klientów wprowadził funkcję pozwalającą na łatwe wyłączenie natrętnych powiadomień oraz pochowanie zbędnych ikonek. Oto jak krok po kroku dokonać tego w Windows 7, to proste!
1. Po pierwsze, gdy kolejny irytujący komunikat pojawi się na pasku zadań, należy kliknąć na poniższy symbol klucza (w kółeczku): Jeśli się nie pojawi, należy kliknąć na strzałkę na pasku zadań, a następnie wybrać i kliknąć pole z napisem „Dostosuj”. 2. Ukaże się nam wtedy okienko z listą wszystkich aplikacji, które wyświetlają powiadomienia na pasku zadań. Aby zablokować niechciane powiadomienia, należy kliknąć na „Pokaż ikony i powiadomienia”, a następnie wybrać ustawienie „Ukryj ikony i powiadomienia”. By schować okienko wystarczy kliknąć ponownie na jego górną belkę (tu „Ukryj ikony i powiadomienia”).
3. By zakończyć proces należy kliknąć: „OK”. Jeśli jednak wybierzemy opcję „Włączanie i wyłączanie ikon systemowych”, możemy dodatkowo dokonać wyboru, które spośród standardowych ikonek na pasku zadań Windows 7 (jak np. zegar, głośność, sieć, zasilanie etc.) chcemy zachować, a których wolimy się pozbyć. Wybrane ikonki z paska zadań można też schować nie korzystając z ww. ustawień. Wystarczy po prostu kliknąć na ikonkę i przeciągnąć za pomocą myszki nad małą strzałkę, a następnie puścić by sama zniknęła. Żeby znów zobaczyć wszystkie ikonki należy ponownie kliknąć na strzałkę.