Razer, czołowy producent high-endowych peryferiów do grania i codziennego użytku, zapowiedział Razer Hydra – pierwszy na świecie kontroler z sensorem ruchu i technologią Sixense przeznaczony do gier PC.
Firma Razer już od dłuższego czasu współpracowała z Valve oraz Sixense nad stworzeniem w grze Portal 2 zawartości, która w pełni pokazałaby możliwości Razer Hydra, jednocześnie poszerzając wrażenia płynące z samej rozgrywki. Portal 2 to jedna z najbardziej oczekiwanych gier, sequel słynnego hitu z 2007 roku. Jej pełna wersja wraz ze specjalnymi poziomami będzie dostępna w sprzedaży w unikalnej edycji wraz z Razer Hydra.
„Razer Hydra to wielki krok w rozwoju przemysłu gier na PC. Z punktu widzenia graczy to urządzenie zwiększające intensywność wrażeń płynących z rozgrywki, zaś z punktu widzenia producentów gier, to całe spektrum nowych możliwości kreowania gameplaya i rozrywki.” - powiedział Gabe Newell, współzałożyciel i szef Valve.
Razer Hydra pozwala przenieść ruchy ciała bezpośrednio do gier PC. W przypadku Portal 2 oznacza to zupełnie nowe, niesamowite przeżycia podczas gry – pełną interakcję z przedmiotami, strzelanie, skakanie i używanie portali w pełnych trzech wymiarach. Dzięki niezwykle niskim opóźnieniom, które są cechą firmową sprzętu Razera, jak również wysokiej precyzji śledzenia z dokładnością do milimetra i pojedynczego stopnia, doświadczenia płynące z gry są wprost niesamowite.
„Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, że w końcu oddaliśmy w ręce graczy PC prawdziwy kontroler z sensorem ruchu.” powiedział Min-Liang Tan, szef i dyrektor kreatywny Razera. „Gracze będą zszokowani niewiarygodną precyzją śledzenia, która idealnie odwzorowuje każdy ruch w grze. Dodatki w Portal 2, stworzone specjalnie pod kątem Razer Hydra spowodują, że nie będą w stanie oderwać się od gry.”
Poza Portal 2, kontroler Razer Hydra został również zoptymalizowany do współpracy ze 125 innymi grami na PC, włączając w to takie tytuły jak np. Left 4 Dead 2 czy World of Goo. Gracze nie muszą więc czekać na pojawianie się kolejnych tytułów, z którymi współpracuje kontroler. Dzięki planowanemu udostępnieniu ściąganych z Internetu konfiguracji do innych gier, jak również możliwości własnych ustawień mapowania ruchu, Razer Hydra może być wykorzystany potencjalnie w każdej grze.
„Współpracując z Razer i Valve uczyniliśmy z PC najlepszą platformę do grania za pomocą kontrolerów opartych na sensorach ruchu” powiedział Amir Rubin, prezes Sixense. „Specjalnie dla Portal 2 stworzyliśmy i zoptymalizowaliśmy 6 poziomów wykorzystujących w pełni technologię Sixense TrueMotion, dając tym samym graczom możliwość pełnego doświadczenia wrażeń jakie daje wprowadzenie elementów ruchu do zabawy. To naprawdę dobry czas dla wszystkich graczy PC.”