Marka Polskiej Gospodarki to nowy program Ministerstwa Gospodarki. Powstał on aby wzmocnić pozycję polskich branż na arenie międzynarodowej, wesprzeć ekspansję polskich firm na świecie oraz aby umocnić wizerunek naszej gospodarki na zagranicznych rynkach.
W trakcie dzisiejszej konferencji prezentującej koncepcję Marki Polskiej Gospodarki przedstawiono także wyniki badań wizerunkowych krajowej gospodarki przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Gospodarki oraz wręczono pierwsze statuetki nowej marki.
Wicepremier Waldemar Pawlak powiedział przed wręczeniem statuetki spółce CD Projekt RED to czysta kreatywność. Zgodził się również, że interaktywne gry będą w coraz większym stopniu odbierały widzów filmom.
W przypadku gier jesteśmy współuczestnikiem tego co się dzieje, więc to na pewno jest przyszłość, która sprawia, że znowu mamy do czynienia z taką sprytną firmą, która nie ma wielkich fabryk, nie musi mieć wielkich kapitałów, ale musi mieć te wielkie, wyjątkowe pomysły – powiedział podczas konferencji Wicepremier Waldemar Pawlak.
Gry komputerowe są w skali globalnej bardzo poważnym biznesem opartym na ultra nowoczesnym know-how. W Polsce produkuje się coraz więcej tytułów na najwyższym światowym poziomie, co podnosi nasza technologiczna konkurencyjność i promuje polską gospodarkę.- powiedział Adam Kiciński prezes CD Projekt RED.
Statuetki zostały wręczone przedstawicielom firm, które szczególnie przyczyniły się do budowania pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki za granicą.
Przyznanie CD Projektowi tytułu Ambasadora Marki Polskiej Gospodarki przez Ministerstwo Gospodarki to kolejne tego typu wyróżnienie dla spółki. 29 maja podczas oficjalnego spotkania z Barackiem Obamą premier Donald Tusk wręczył mu prezydentowi USA w prezencie m.in. kolekcjonerską wersję Wiedźmina 2.
Oprócz CD Projekt ambasadorami zostały takie firmy jak Irena Eris, Solaris, Czesław Lang, LOT i Blikle.