W sobotę na najsłynniejszym brytyjskim torze Silverstone, rozpoczął się Obóz Szkoleniowy Gran Turismo Academy - Race Camp. Ta ogólnoeuropejska rozgrywka wyłoni finalistę, który rywalizując z najlepszymi, weźmie udział w profesjonalnym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Po dwóch dniach zmagań walkę o licencję kierowcy wyścigowego kontynuuje Krystian Korzeniowski z Bielska - Białej. Niestety z obozem i szansą na tytuł mistrza GT Academy pożegnał się Tomek Bogusławski ze Słupska.
Wszyscy zawodnicy biorą udział w intensywnym programie szkoleniowym, który ocenia, czy będą mogli przesiąść się z wirtualnych samochodów Gran Turismo®5 do potężnych maszyn Nissana, takich jak 370Z i GT-R.
W pierwszych dniach zmagań finaliści z poszczególnych krajów musieli zdać egzamin ARDS, czyli brytyjski egzamin na podstawową licencję kierowcy wyścigowego. Egzamin składał się z części teoretycznej pisemnej, oraz części praktycznej na torze testowym. Sprawdzana była m.in. siła, determinacja, jak i umiejętność koncentracji zawodników, choćby poprzez test sprawności fizycznej podczas „Fitness Test”, czy umiejętności utrzymania kierownicy w bezruchu podczas „Laser Challenge”.
Doświadczonemu zespołowi instruktorów z Silverstone pomagają doświadczeni kierowcy wyścigowi. Zaliczają się do nich: Kierowcy Formuły 1 Johnny Herbert (Anglia), René Arnoux (Francja), Vitantonio Liuzzi (Włochy), Sébastien Buemi (Szwajcaria) i Dani Clos (Hiszpania); kierowcy wyścigowi Bas Leinders (Belgia), Rob Barff (Anglia), Franck Mailleux (Francja) oraz absolwenci GT Academy Lucas (Hiszpania), Jordan (Francja) i Jann (Anglia); biorący udział w wyścigach samochodów turystycznych, Tim Coronel (Holandia).
Od czasu pierwszego w historii wyścigu Formuły 1 w 1950 roku, tor Silverstone stał się domem dla brytyjskich sportów motorowych. To odpowiednie miejsce na Obóz Wyścigowy. Format szkolenia pozostaje tajemnicą, ale z pewnością złoży się na nie teoria związana z samochodami Nissana oraz szereg wyzwań zarówno na torze, jak i poza nim, mających na celu sprawdzenie umiejętności, determinacji, sprawności fizycznej i psychicznej oraz szybkości zawodników.
W ciągu kolejnych dni odbędzie się szereg eliminacji, w wyniku których pozostanie po jednym zawodniku z każdej grupy na dwa ostatnie dni Obozu Wyścigowego (piątek, 24 i sobota, 25 sierpnia). Finał zbiega się z wyścigiem World Endurance Championship (WEC) na torze Silverstone, w którym wezmą udział absolwenci GT Academy, Lucas Ordoñez i Jordan Tresson, którzy zasiądą za kierownicami samochodów LMP2, odpowiednio w zespołach Greaves Motorsport i Signatech Nissan – wspaniała demonstracja sukcesu programu GT Academy od chwili jego powstania w 2008 roku.
Zwycięzca europejskiej edycji Obozu Wyścigowego GT Academy nie będzie miał dużo czasu na złapanie oddechu, gdyż tuż po nim, wróci do Silverstone, aby wziąć udział w Programie Szkolenia Kierowców. Poza gwarancją zdobycia międzynarodowej licencji kierowcy wyścigowego w bardzo szybkim czasie, Program Szkolenia Kierowców przygotuje zwycięzcę do niezwykle trudnego i prestiżowego 24-godzinnego wyścigu w Dubaju, który odbędzie się w styczniu 2013 roku, gdzie zasiądzie za kierownicą samochodu wyścigowego Nissan 370Z GT4. Zwycięzca europejskiej edycji spotka się w Dubaju ze zwycięzcami Obozów Wyścigowych z Niemiec, Rosji i USA.
Szczegółowe informacje oraz przebieg europejskiego Obozu Wyścigowego GT Academy 2012 można śledzić m.in. na: www.facebook.com/GTAcademy;
www.twitter.com/GTAcademy;
www.youtube.com/gtacademyeurope,
www.flickr.com/photos/gtacademyeurope,
www.gtacademypolska.com .
Zdjęcia dotyczące imprezy: www.flickr.com/photos/gtacademyeurope/sets