Artysta Aram Bartholl stworzył w swoim życiu wiele zbiorów prac dotyczących kultury i gier wideo. Jego ostatni pomysł jest jak sam twierdzi, największy w jego karierze. Bartholl ma nadzieję zbudować pełnowymiarową mapę z Counter-Strike a mianowicie „de_dust”.
Oto jak opisuje pracę w propozycji dotacji na nią, którą nazwał „Dust”:
„ Gry komputerowe różnią się od innych mediów, takich jak książki, filmy, TV. Pomagają uczyć np. przestrzennnego myślenia. Aby wygrać w grze musisz znać przestrzeń 3D. Rozpoznanie przestrzenne i pamięć są ważną częścią naszej ludzkiej zdolności i zostały one utworzone na drodze milionów lat ewolucji. Miejsce, dom, lub inne miejsca wpisują się w naszą pamięć przestrzenną. Miliony graczy doświadczają tego codziennie. Masa ludzi nie widziało na własne oczy Time Square lub Kaaba w Mekce, a gry komputerowe lub programy pomagają zanurzyć się cyfrowych wersjach tych miejsc. Mapa „de_dust” wydaje się bardziej realna niż wiele miejsc na świecie, takich jak supermarkety, lotniska lub całe miasta. W przeciwieństwie do obecnych gier komputerowych, te starsze były ograniczane ze względu na kartę graficzną i moc procesora. „De_dust” oferuje dużą gęstość gry i masę taktyk.”
Cała struktura będzie wykonana z betonu w skali 1:1. Odwiedzający będą mogli iść na spacer i doświadczyć tego samego co w grze. Poniżej znajdziecie krótki filmik z makiety.
Filmik:
Źródło: gameinformer.com