Teralith
Historia
W przeszłości, Teralithy pełniły obowiązki strażników starożytnych artefaktów, rozsianych po świecie TERA, kiedy to sami bogowie stąpali po jego powierzchni. Nasyceni potężną magią, strzegli takich sekretów jak „Fountain of Shara” w „Blessing Basin” oraz pozostałości wielkiego imperium w „Colossal Ruins”. Soulcrusher ochrania „Bastion of Lok” – potężną bazę wypadową, z której uderzają „Scions of Lok”.
Słowo od designera
„Z wizualnego punktu widzenia, chcieliśmy pokazać jak magia potrafi ożywić coś tak zwyczajnego jak kamień. Teralithy zostały zaprojektowane jako stworzenia, które nie posiadają twarzy czy głowy. Ma to ukazać ich bezosobową naturę. Mają tylko jedno zadanie – ochrona czegoś. Chcieliśmy także uniknąć wielu stereotypów, związanych z golemami. Na początku chcieliśmy, aby jako broni używały obrotowych wierteł, ale ostatecznie zdecydowaliśmy, że lepszym rozwiązaniem będzie po prostu dziura w korpusie, z głębi której wydobywać się będzie eksplodujący nad postacią gracza ładunek” – opowiada Bluehole.
Kumas
Historia
Wiele zmieniło się dla Kumases w ostatnich czasach. W przeszłości byli oni potulnymi stworzeniami, lecz tak jak w przypadku ghilliedhus, nagle stali się bardziej agresywni oraz dziwnie zafascynowani źródłami potęgi i mocy. Choć Kumases można spotkać praktycznie w każdym zakątku świata TERA, to najłatwiej jednak natknąć się na nich w pobliżu artefaktów, prastarych zabytków i pozostałości dawnych religii. Gracze po raz pierwszy mają styczność z Kumases w „Celestial Hills”, gdzie znajduje się wiele innych potężnych stworzeń, próbujących uwolnić siłę zaklętą w sekretnych miejscach mocy, rozsianych w tym właśnie regionie.
Słowo od designera
Celem studia Bluehole było położenie nacisku na ukazanie imponującego rozmiaru Kumases. Zostawiają oni za sobą ogromne odciski stóp, a z ich grzbietów wystają iskrzące pręty, co budzi grozę nawet u najśmielszych wojowników. W pierwszym zamyśle, projekt Kumases czerpał wiele z symbolizmu Azji, lecz zostało to zmienione przed dodanie bardziej zachodniego podejścia do tematu. Podstawowe animacje ruchu zostały jednak niezmienione, cały czas mocno ukazując inspirację zapaśnikami sumo. Zbroja, którą noszą Kumases, została tak zaprojektowana, aby nie zakrywać lub nie zmieniać wyglądu żadnego z pieczołowicie zaprojektowanych elementów ich designu.
Ovolith
Historia
Ovoliths, najwięksi z rodziny pajęczaków, mimo budzącego odrazę wyglądu są ulubieńcami swojej bogini Arachne. Podobnie jak ich „matka”, ovoliths znani są ze swoich skłonności do gromadzenia wszelkiego rodzaju przedmiotów. Dzięki swojej zdolność przetrwania wśród wrogich piasków pustyni „Val Aureum” oraz lodowatych szczytów „Westonii” zdobyły reputację wyjątkowo wytrzymałych. Ovolith zazwyczaj przemieszczają się samotnie, mimo to są wyjątkowo agresywnymi przeciwnikami. Co więcej, mając do dyspozycji wiele przeróżnych, śmiercionośnych ataków, stanowią nie lada wyzwanie dla każdego śmiałka, który się na nich natknie.
Słowo od designera
Studio Bluehole bardzo chciało stworzyć takich przeciwników, których gracze będą chcieli spotkać ponownie. Oczywiście przy kolejnym spotkaniu, każdy przekonuje się, że wspomniane bestie są bardziej śmiercionośne niż przypuszczano. Pierwotnie chcieliśmy, aby potwór przeobrażał się w czasie walki z jajo-podobnego stworzenia w pająka. Zespołowi BH udało się przenieść ten pomysł do gry niemalże bez żadnych większych problemów czy konieczności wprowadzania większych zmian, a stwór otrzymał nieoficjalny przydomek ”Fabergé’ death eggs”.