11 października w Warszawie odbyła się konferencja firmy CDP.pl Sp. z o.o. (dawniej CD Projekt) zatytułowana “Cyfrowa Rewolucja”. W trakcie jej trwania miała miejsce premiera platformy cyfrowej dystrybucji CDP.pl.
Idąc z duchem czasu, Spółka zmienia swoje oblicze i rozpoczyna nową działalność. Celem nadrzędnym ma być dostarczanie gier przez Internet szybko, tanio i, jeżeli to tylko możliwe, w polskich wersjach językowych.
„
Ta zmiana to niezwykle ważny moment w historii naszej firmy. Od lat jesteśmy synonimem jakości, doskonałej obsługi technicznej i dbałości o atrakcyjność cen oferowanych przez nas produktów. Teraz rozszerzamy naszą działalność o internet i cyfrową dystrybucję. Zmiana nazwy jest dowodem na to jak mocno wierzymy w cyfrową przyszłość.” -
powiedział Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl.
Największym wydarzeniem konferencji była jednak niespodziewana, oficjalna premiera platformy CDP.pl. Już na starcie znalazło się na niej ponad 30 gier, starannie wybranych z puli prawie 300 tytułów będących już w posiadaniu CDP.pl. Oferta będzie konsekwentnie poszerzana i już wkrótce znajdą się w niej takie gry jak Chivalry: Medieval Warfare, Farming Simulator 2013, Of Orcs and Men, a także wiele innych niespodzianek i przebojów oczekiwanych przez graczy – warto wracać na CDP.pl aby sprawdzać aktualną ofertę.
Jednym z punktów konferencji była również prezentacja partnerów technologicznych CDP.pl. Mirosław Godlewski (Prezes Zarządu firmy Netia), Robert Gajda (Business Development Manager z Microsoft Polska), oraz Rafał Bręczewski (Business Development Manager z PayU) opowiedzieli o swoim zaangażowaniu w projekt, oraz ujawnili plany dalszej współpracy.
Pokazano także funkcjonalność serwisu CDP.pl - prezentację poprowadził weteran branży Tadeusz Zieliński, piastujący stanowisko rzecznika projektu CDP.pl. Wśród najważniejszych cech platformy można wyróżnić:
- łatwość dostępu, gwarantowaną między innymi logowaniem poprzez serwisy społecznościowe (facebook, google)
- prostotę obsługi wynikającą z przejrzystej konstrukcji całego serwisu i zintegrowania go z popularnym krajowym serwisem płatniczym PayU,
- obsługę klienta 7 dni w tygodniu, na najwyższym poziomie, z którego słynie CD Projekt.
Jednym z najważniejszych wyróżników platformy jest z pewnością cyfrowa półka, dzięki której, po zalogowaniu, użytkownicy zawsze będą mieli dostęp do swoich gier. To nie tylko efektowny element graficzny, ale także bardzo funkcjonalna opcja, która pozwala poczuć się niemal jak właściciel fizycznego przedmiotu, a oprócz tego szybko i sprawnie przeglądać całą kolekcję.
Wszystkie te cechy sprawiają, że serwis skierowany będzie nie tylko do “hardkorowych” graczy, ale także do tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z cyfrową rozrywką.
W ostatniej części konferencji odbyła się debata zatytułowana “Dokąd zmierzasz cyfrowy świecie?” w której udział wzięli Edwin Bendyk (Polityka), Olaf Szewczyk (Wprost), Wojciech Orliński (Gazeta Wyborcza), Piotr Gnyp (Nextweb Media), oraz dr Grzegorz Mazurek (Akademia L. Koźmińskiego). Rozmawiano między innymi o tym jak cyfrowa dystrybucja wpłynęła na rynek gier, o dobrych i złych stronach globalnej cyfryzacji, oraz o tym jaka przyszłość czeka gry wideo i czy to one są ostatecznym medium, w którym zawrą się wszystkie pozostałe.
Relację z konferencji będzie można zobaczyć pod adresem youtube.com/cdppl