Największe w tym roku wydarzenie w branży rozrywkowej to nie hollywoodzka superprodukcja, a przebojowa gra wideo. Zwiastująca powrót legendarnego bohatera – Master Chiefa – gra Halo 4 szykuje się na największa tegoroczną premierę, zaplanowaną już na 6 listopada.
Na całym świecie, ponad 10 000 sklepów w więcej jak 40 krajach otworzy drzwi już minutę po północy, 6 listopada, aby powitać tłumy fanów, czekających z niecierpliwością przez ostatnich 5 lat na kolejną odsłonę legendarnej serii gier, które znalazły ponad 46 milionów nabywców, przynosząc ponad 3 miliardy dolarów zysku ze sprzedaży. W dzień premiery, w największych miastach całego świata, od Nowego Jorku, przez Londyn, Berlin, Paryż, Singapur, Tokio, Hong Kong, Dubaj czy Sydney, jak również i w Warszawie, miliony fanów wezmą udział w tworzeniu historycznego wydarzenia w gamingu, wspólnie celebrując powrót bohatera serii oraz rozpoczęcie nowej sagi „Halo”.
„Premiera gry Halo 4 będzie niewątpliwie jednym z najbardziej spektakularnych wydarzeń rozrywkowych tego roku. Wraz z partnerami, Microsoft przygotował dla graczy wiele atrakcji, specjalnie na ten dzień. Fani serii Halo oczekuje powrotu Master Chiefa, i nie mam żadnych wątpliwości, że Halo 4 będzie jedną z najpopularniejszych gier w tym roku.” – powiedział Jakub Mirski z polskiego oddziału Microsoft.
W Stanach Zjednoczonych, nocne szaleństwo rozpocznie się w sklepie GameStop przy Union Square w Nowym Jorku, w nocy z 5 na 6 listopada. Odwiedzający pokaz otrzymają możliwość przetestowania „Halo 4”, jako jedni z pierwszych, zanim jeszcze gra trafi na sklepowe półki, chwilę po północy. Dla fanów przewidziano również konkursy z nagrodami „Halo 4”, możliwość spotkania z twórcami gry z 343 Industries, oraz zdjęcia z Master Chiefem oraz zbudowanym od podstaw w skali 1:1 Warthogiem. W sklepie Microsoft Store w University Village w Seattle, fani spotkają się z przedstawicielami 343 Industries i jeszcze przed premierą zagrają w „Halo 4”.
W Europie zaplanowano ponad 700 imprez premierowych, wśród nich spektakularny występ kaskaderski w nocy 5 listopada, który odbędzie się pomiędzy O2 Stadium i Tower Bridge, na londyńskiej Tamizie. W Niemczech, fani uzyskają dostęp do gry jeszcze przed premierą, połączony z pokazem pełnego filmu „Halo 4: Forward Unto Dawn” w Hamburgu, Berlinie i Frankfurcie. W tym samym czasie, w Paryżu, „Halo 4” zostanie zaprezentowane podczas Paris Games Week, największej imprezy gamingowej we Francji, zaplanowanej dla ponad 200 tysięcy odwiedzających. Na drugiej półkuli – w Australii – ponad 200 sklepów sieci EB Games zostanie otwartych z wybiciem północy w całym kraju, a imprezy premierowe odbędą się w największych miastach wyspy - Sydney, Melbourne i Brisbane.
Również w Polsce premiera Halo 4 zapowiada się spektakularnie. Microsoft Polska zaprasza wszystkich fanów serii Halo na wyjątkowe wydarzenie, przygotowane specjalnie z okazji premiery gry. Już 6 listopada, w dzień światowej premiery Halo 4, w samym centrum Warszawy, pod Pałacem Kultury i Nauki, o godzinie 18:00, odbędzie się oficjalny pokaz premierowy gry, jakiego w naszym kraju jeszcze nie było. Camp Halo 4 (zlokalizowany przy zbiegu ulicy Marszałkowskiej i Alei Jerozolimskich) wyposażony będzie między innymi w gigantyczny ekran 100m2, na którym każdy będzie mógł spróbować swych sił w grze Halo 4 oraz ciężarówka Halo 4, w której znajdzie się 8 stanowisk z grą. Podczas premierowego wydarzenia, odwiedzający mogą spodziewać się szeregu atrakcji i niespodzianek. Każdy odwiedzający Camp Halo 4, otrzyma gadżety związane z grą Halo 4 oraz DLC do gry (dodatkowe zbroje), a pierwszych 200 osób, dodatkowo wzbogaci się o 3 miesięczne, złote abonamenty Xbox LIVE, aby móc już w dniu premiery Halo 4 dołączyć do milionów graczy na całym świecie w grze wieloosobowej, poprzez Xbox LIVE.