Yusuf Mehdi, wice prezes, IEB oraz Nancy Tellem, prezes ds. mediów rozrywkowych i cyfrowych, uczestniczyli wczoraj w konferencji branżowej All Things D: Dive into Media. Podczas spotkania, zarząd grupy Interactive Entertainment Business przedstawił plany dotyczące rozwoju treści rozrywkowych na konsoli Xbox 360 oraz opublikował informacje o popularności platformy wśród konsumentów. Wśród nich, znalazły się m.in. światowe wyniki sprzedaży konsoli Xbox 360 w 2012 roku, w tym:
• 76 milionów konsol Xbox 360 zostało sprzedanych na całym świecie od premiery urządzenia, do dziś
• Xbox 360 był przez ostatnie 24 miesiące najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych, trzykrotnie przekraczając wynik osiągnięty przez pierwszą generację konsoli Xbox
• 24 miliony sensorów Kinect zostało sprzedanych na całym świecie od premiery urządzenia, do dziś
• Liczba użytkowników serwisu Xbox LIVE wzrosła do 46 milionów osób, odnotowując 15%-owy wzrost, rok do roku
• W 2012 roku, liczba aplikacji telewizyjnych i rozrywkowych na konsoli Xbox 360 niemal się potroiła
• Rok 2012 był największym rokiem dla treści rozrywkowych i gier na konsoli Xbox 360
o Użytkownicy Xbox 360 łącznie spędzili przy urządzeniu 18 miliardów godzin, tj. 10% więcej, niż rok wcześniej
o Przeciętny użytkownik spędza obecnie przy konsoli Xbox 360 87 godzin tygodniowo, co stanowi 10%-owy wzrost, w stosunku do ubiegłego roku (źródło: Posiadacze abonamentu Gold w USA, dotyczy wszystkich rodzajów aktywności na konsoli Xbox 360)
o Korzystanie z aplikacji rozrywkowych na konsoli Xbox 360 wzrosło o 57%, rok do roku (dane godzinowe dla lat 2012 i 2011)
o W 2012 roku, zanotowano również rosnącą popularność rozgrywek online
• W 2012 roku, grupa użytkowników konsoli Xbox 360 stała się znacznie szersza, i bardziej zaangażowana.
o Według danych partnerów Microsoft, pochodzących z badania mediów Experian Simmons Spring 2012, blisko 40% użytkowników serwisu Xbox LIVE w Stanach Zjednoczonych stanowią kobiety, a 54% społeczności Xbox LIVE w USA ma przynajmniej jedno dziecko
o Od lipca 2012 roku, członkowie sieci Xbox LIVE spalili 200 milionów kalorii, korzystając z programów treningowych dla konsoli Xbox 360 z Kinect, jak gra Nike+ Kinect Training lub inne programy i gry treningowe
Podobnie sytuacja kształtuje się w Polsce, gdzie rozrywka elektroniczna przestała być postrzegana wyłącznie, jako zabawa dla nastolatków, głównie za sprawą pojawienia się kontrolerów ruchowych. Już nie tylko dzieci, ale całe rodziny, poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Tym sposobem, konsole zrewolucjonizowały domową rozrywkę, stając się w nich centrum multimedialnym. Co więcej, odwrotnie, jak w przypadku pecetów, zakup konsoli wiąże tylko z jednorazowym wydatkiem na urządzenie, bez konieczności ciągłego inwestowania w podzespoły, aby nadążyć nad zmieniającymi się wymaganiami oprogramowania. Dodatkowo, konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają obecnie współprace pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online czy zdalną wymianę i udostępnianie plików. Dzięki temu, konsola staje się nie tylko centrum zabawy, ale również i centrum kontaktu z otoczeniem.
Jakub Mirski, Marketing Manager Xbox 360 z polskiego oddziału Microsoft, komentuje: „Konsole to obecnie kategoria notująca wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w Polsce. Jedną z najwyższych w branży RTV. Podobnie jak w USA, również w Polsce Xbox 360 jest w ostatnich miesiącach liderem sprzedaży tego segmentu, głównie dzięki ogromnej popularności systemu Kinect.”