Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

SCEI prezentuje PlayStation 4

Dodano dnia 21-02-2013 23:46 | Tagi: , ps3, sony, ps4, playstation 4, scei

Kategoria: Hardware

Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) zaprezentowało dziś w nocy PlayStation®4 (PS4™) – najnowszą generację komputerowego systemu rozrywki, która do bogatej i wciągającej rozgrywki dodaje wspaniałą grafikę, szybką i inteligentną personalizację, silnie zintegrowane funkcje społecznościowe oraz innowacyjne opcje drugiego ekranu. PS4 jest połączone z PlayStation®Network i technologią chmury. Oferuje ogromny ekosystem gier, dzięki któremu użytkownicy mogą grać jak, gdzie i kiedy tylko chcą. PS4 będzie dostępny w okresie świątecznym 2013.

Skupiony na graczach, inspirowany potrzebami twórców PS4 zaprojektowano tak, aby najlepsze i najbardziej wciągające gry były dostępne dla wszystkich użytkowników PlayStation. W PS4 udało się tego dokonać dzięki najwybitniejszym twórcom gier z całego świata, którzy wykorzystali swoją kreatywność i przekroczyli określone wcześniej w świecie gier granice, aby stworzyć produkt idealnie dostosowany do ich potrzeb.



PS4 łączy graczy z wielkim światem rozgrywki i możliwości, które oferuje im PlayStation, dzięki konsoli, urządzeniom mobilnym i sieci PlayStation® Network (PSN).

Architektura systemu PS4 wyróżnia się wysoką wydajnością i wysokim stopniem rozwoju. PS4 działa na potężnym, specjalnie zaprojektowanym chipie, który zawiera osiem rdzeni x86-64 i nowoczesny procesor grafiki.

Wzmocniono procesor graficzny (GPU) – głównie po to, aby ułatwić jego użycie w celach ogólnych (GPGPU) takich jak symulacja fizyki. GPU zawiera 18 sprzężonych ze sobą jednostek obliczeniowych o łącznej wydajności 1,84 TFLOP, którą można wykorzystać w grafice, symulacjach lub ich połączeniu.

Do systemu wbudowano 8 GB ujednoliconej pamięci, co ułatwia prowadzenie rozgrywki i podnosi jakość zawartości dostępnej na platformie. W PS4 użyto pamięci GDDR5, dzięki czemu przepustowość łącza w systemie wynosi 176 GB/s.

W rezultacie gracze otrzymują bogatszą, bardziej szczegółową grafikę i doznania, które przekroczą ich oczekiwania.



Podziel się doświadczeniami
W PS4 najważniejsze są interakcje społeczne, więc do poprzedniej architektury systemu dodano nowe funkcje. Znajdziesz tu system kompresji i dekompresji filmów, który zapewnia płynne i bezproblemowe przesyłanie obrazu z gier. Po raz pierwszy w historii gracze będą mogli podzielić się swoimi wyczynami z innymi, wciskając jeden przycisk. Wystarczy wcisnąć przycisk „SHARE” na kontrolerze, przejrzeć kilka ostatnich minut gry, oznaczyć rozgrywkę i wrócić do gry. Film wgrywa się, kiedy ty grasz. Gracze mogą dzielić się obrazkami i filmami ze znajomymi w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook.

PS4 umożliwia też graczom transmitowanie znajomym swojej rozgrywki za pomocą serwisów internetowych, jak na przykład Ustream. Podczas transmisji na żywo znajomi mogą komentować transmitowaną rozgrywkę, a jeśli gracz utknie na trudnym poziomie, znajomi mogą dołączyć do gry w zupełnie nowy sposób. Mogą na przykład zaoferować potrzebującemu graczowi eliksiry zdrowia lub broń specjalną.

Poza tym gracze mogą połączyć swoje konto na Facebooku z kontem Sony Entertainment Network. Dzięki PS4 użytkownicy mogą także pogłębiać swoje relacje poprzez grę w trybie kooperacji lub funkcję czatu pomiędzy różnymi grami.

Drugie ekrany PS4
PS4 integruje drugi ekran, taki jak PlayStation®Vita (PS Vita), smartfony czy tablety, aby umożliwić graczom granie wszędzie, gdzie się znajdują. Główną funkcją, którą umożliwiają drugie ekrany, jest „gra na odległość”. PS4 w pełni odkrywa swój potencjał, sprawiając, że system PS Vita idealnie nadaje się do tego celu. Posiadacze PS Vita będą mogli bez problemów zabrać gry na PS4 z telewizora w salonie i grać w nie na pięknym, 5-calowym wyświetlaczu PS Vita i za pomocą intuicyjnych analogowych drążków poprzez Wi-Fi*1. Celem SCEI jest to, by większość gier na PS4 była przekazywana na system PS Vita*2.



Nowa aplikacja od SCE, „PlayStation®App”, sprawi, że iPhony, iPady i telefony oraz tablety działające na systemie AndroidTM będą mogły funkcjonować jako drugi ekran. Po zainstalowaniu jej na tych urządzeniach użytkownicy będą mogli wyświetlać na drugich ekranach mapy w rozgrywanych grach przygodowych, kupić gry na PS4, będąc z dala od domu, i pobrać je bezpośrednio na domową konsolę, a nawet obserwować postępy innych użytkowników grających na ich urządzeniach.

Natychmiastowa rozgrywka
PS4 znacznie skraca czas oczekiwania na uruchomienie gry. Zawiera „tryb wstrzymania”, który przełącza system na niski pobór energii i przerwanie gry. Długi czas, jaki potrzebny jest dziś na uruchomienie konsoli i wczytanie zapisanej gry, od teraz stanie się przeszłością. W PS4 gracze muszą wcisnąć tylko przycisk zasilania i od razu przeniosą się z powrotem do gry – w miejsce, w którym ostatnio skończyli. Dodatkowo, podczas trwania gry użytkownicy mogą uruchomić wiele innych aplikacji, jak na przykład przeglądarka internetowa.

W PS4 możesz też pobierać lub aktualizować gry w tle, a nawet w trybie stand-by. Teraz masz możliwość grania w cyfrowe produkcje podczas ich pobierania. Kiedy gracz kupi jakąś grę, PS4 pobierze od razu część danych, aby umożliwić graczowi natychmiastowe rozpoczęcie gry. Reszta pobierana jest w tle podczas rozgrywki.

Spersonalizowana zawartość
Na nowo zaprojektowanym menu PS4 gracze mogą zapoznać się z informacjami dotyczącymi gier udostępnionymi przez ich znajomych, obejrzeć rozgrywkę znajomego lub uzyskać informacje dotyczące rekomendowanych zawartości takich jak gry, programy telewizyjne czy filmy. Długofalowym celem PS4 jest skrócenie czasu pobierania cyfrowych gier do zera. Jeśli system będzie na tyle dobrze znać użytkownika, by móc przewidzieć, jaka gra zostanie pobrana jako następna, przygotuje ją, zanim użytkownik zdąży kliknąć ikonę „kup”. PS4 chce spełniać potencjalne potrzeby swoich użytkowników.



Gra w chmurze
Sieć dla użytkowników PlayStation, PlayStation Network, uruchomiona w listopadzie 2006 roku, działa teraz w 67 krajach i regionach*4 na całym świecie. Do tej pory pobrano ponad 2,8 miliarda elementów zawartości*5. Poza grami dostępnymi w PlayStation®Store użytkownicy PS4 będą mogli skorzystać z usług oferowanych przez PSN, takich jak Sony Corporation’s Music Unlimited, serwisu muzycznego opartego na technologii chmury oraz Video Unlimited, serwisu wideo, a także wielu innych im podobnych.

Łącząc PlayStation Network z technologią chmury, Gaikai Inc., SCE chce umożliwić grę w darmowe wersje próbne różnych produkcji. W przyszłości, gdy gracze zobaczą interesujący ich tytuł w PlayStation Store, będą mogli natychmiast zagrać w część prawdziwej gry, a nie specjalnie przygotowanego wycinka. Dzięki Gaikai i PlayStation Store użytkownicy będą także mogli wypróbować gry, które im się spodobają, i zapłacić tylko za te, które będą chcieli mieć. PlayStation Network i technologia chmury wzbogacą przeżycia gracza. SCE wykorzystuje to, co oferuje technologia chmury. Długofalowym celem jest rozbudowanie bibliotek PlayStation tak, by mieściły ponad 3000 tytułów na PS3*6, teraz dostępnych też na PS4.

SCE ogłosi więcej szczegółów dotyczących PS4 i dostępnych gier od zewnętrznych twórców i wydawców, niezależnej społeczności świata gier i SCE Worldwide Studios oraz kolejne ulepszenia ekosystemu PlayStation pomiędzy dniem dzisiejszym a premierą systemu w okresie świątecznym 2013.
AUTOR
Piotr 'Piotru' Ostrowski

Piotr "Piotru" Ostrowski

NAJNOWSZE AKTUALNOŚCI

[Nowa gra] - Hooligan Fighters...

How To Play Video Games...

How To Play Video Games...

Społeczność wydaje grę Spo...

Sztuczna inteligencja w grze -...

Nowa recenzja gry "StarDrive"...

Wsiądź i ścigaj się z najl...

Nowa recenzja gry "Fallen Ench...

Poznaj świat dinozaurów z Wo...

Nowa waluta Microsoft w sklepi...

The Stanley Parable - Recenzja...

PlayStation®4 – THIS IS FOR...

BoxOff poszerza ofertę o gry ...

GTR Evolution nowością w ser...

Rekordowy RuneFest zgromadził...


REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 20.97 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x