Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

Twórcy gier zaprezentowali produkcje, które będą wyznacznikiem PlayStation®4

Dodano dnia 22-02-2013 22:37 | Tagi: sony computer entertainment, ps4, andrew house

Kategoria: Ze świata

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) zaprezentowało PlayStation®4 (PS4™) – nową generację platformy domowej. Prezentacji dokonano podczas spotkania największych umysłów przemysłu gier wideo – PlayStation®Meeting 2013. Dzięki niespotykanej mocy, funkcjom społecznościowym i wyjątkowej dostępności PS4 pozwala twórcom gier na puszczenie wodzy fantazji i podarowanie graczom tego, co wcześniej nie było możliwe. Publiczność w sali balowej Hammerstein w Nowym Jorku oraz miliony fanów oglądających to wydarzenie na całym świecie, zobaczyli zapowiedź kilku gier, które pokażą, na co stać PS4.

Andrew House, prezes grupy Sony Computer Entertainment Inc. oficjalnie ogłosił pojawienie się PS4 i zaprezentował ogólną wizję dla PlayStation®, które ewoluowało z telewizyjnej konsoli w salonie do najlepszego centrum rozrywki dla graczy w każdym miejscu: „W przyszłości chcemy skoncentrować się na użytkownikach, inspirować pomysłami twórców i całkowicie oddać się kreowaniu doznań związanych z grą” – zaznaczył House.Dzisiaj odkrywamy genezę rozwijającej się idei dotyczącej przyszłości gier. Idei z wystarczająco dużym potencjałem, by zaspokoić apetyty naszej społeczności graczy i twórców”.

Uznany projektant gier i weteran tego przemysłu, Mark Cerny, bardziej szczegółowo mówił o PS4 i o potężnych elementach systemu, które będą stanowić podstawę dla kreatywnych pomysłów twórców gier oraz zapewnią bardziej wciągającą rozgrywkę, przekraczającą wszelkie oczekiwania. Cerny, główny architekt systemu PS4, mówił też o pięciu kluczowych zasadach projektowania gier. Muszą być proste, łatwo dostępne, społeczne, zintegrowane i spersonalizowane.

Chcieliśmy dopilnować, by nic nie stało pomiędzy platformą a radością czerpaną z gry” – powiedział Cerny.Chcieliśmy też być pewni, że architektura systemu jest w stanie płynnie połączyć gracza ze światem pełnym ciekawych przeżyć oraz zapewnić łatwy dostęp do wszystkiego, co PlayStation® oferuje swoim graczom – od konsoli i urządzeń mobilnych, po PlayStation®Network”. W PS4 udało nam się stworzyć platformę od twórców gier dla twórców gier”.

David Perry, ceniony twórca i prezes Gaikai Inc., która w zeszłym roku dołączyła do grupy SCE, ogłosił plany dotyczące PlayStation®Network i tego, jak PS4 wykorzysta technologię chmury do zmiany sposobu, w jaki gracze będą odkrywać, udostępniać gry, uzyskiwać do nich dostęp i cieszyć się nimi. Czy to dzięki lepszemu połączeniu PSN z serwisami społecznościowymi, możliwości transmitowania gry w czasie rzeczywistym, czy nowym sposobom uzyskiwania pomocy od znajomych, gra na PS4 jest silnie powiązana z interakcjami międzyludzkimi. Perry mówił też o celu firmy dotyczącym udostępnienia darmowych próbek różnych gier. Opisał to tak: „Wypróbuj za darmo, udostępnij, jeśli ci się spodoba, i płać tylko za te gry, w których się zakochasz”.

PS4 integruje drugi ekran, taki jak PS Vita, smartfony czy tablety, aby umożliwić graczom granie tam, gdzie właśnie się znajdują. Długofalowym celem SCE jest sprawienie, by niemal wszystkie tytuły na PS4 były grywalne za pomocą zdalnego grania przez sieć Wi-Fi. „PS Vita to idealne urządzenie do współpracy z PS4, pozwalające graczom na przeniesienie gry z pięknych telewizorów HD do pięknego, 5-calowego ekranu PS Vita”zauważył Perry.

Następnie skupiono się na najbardziej kreatywnych twórcach i wydawcach, podkreślając, jak PS4 w nowy sposób łączy sprzęt i oprogramowanie, umożliwiając odczuwanie nowych emocji towarzyszących grze. „Przyszłością PlayStation są wspaniałe produkcje, inspirujące i nowe możliwości powstałe z wyobraźni najlepszych twórców gier na świecie” – powiedział Michael Denny, wiceprezes Sony Computer Entertainment Worldwide Studios.

Denny przedstawił twórców jednych z najlepszych gier stworzonych specjalnie na nową platformę – między innymi Hermena Hulsta z Guerrilla Games, Nate'a Foxa z Sucker Punch Productions i Matta Southerna z Evolution Studios. „Następna generacja nie oznacza już tylko potężniejszego sprzętu” – powiedział Southern.Jesteśmy następną generacją graczy, chcemy grać w coś, co wygląda świetnie, i grać tak, by odpowiadało to naszym upodobaniom oraz nawykom. Chcemy grać razem, w drużynie. Nasze studio z radością przyjęło zlecenie pomocy przy zdefiniowaniu nowej technologii PlayStation. Możemy wprowadzić nasz pomysł gry drużynowej w życie”.

Znany niezależny twórca, Jonathan Blow, pokazał następnie pierwszy oficjalny zwiastun gry The Witness, która będzie dostępna wyłącznie na PS4 na rynku konsol, i podkreślił, jak bardzo PlayStation wspierało twórców, którzy chcieli przekroczyć granice standardowej gry.

Na PlayStation®Meeting 2013 wystąpiło również dwóch niezwykle utalentowanych twórców w świecie gier, którzy przedstawili zarys tego, co w przyszłości będzie można zrobić za pomocą PS4. David Cage z Quantic Dream mówił o grach opartych na trybie narracji i o tym, jak PS4 pozwala twórcom zapomnieć o kwestiach technologicznych i skupić się na tworzeniu gier, które wywołują rozmaite emocje. „Możemy skoncentrować się na historiach, które chcemy opowiedzieć i nad fantastycznymi światami, które pragniemy stworzyć” – powiedział Cage.Możemy zabrać was do miejsc, których nigdy wcześniej nie widzieliście, i sprawić, że poczujecie takie emocje, których nigdy nie doświadczyliście w prawdziwym życiu – i nie musimy się martwić, czy starczy nam na to mocy. Teraz jedyne ograniczenie wyznacza nasza wyobraźnia”.

Alex Evans z Media Molecule objaśnił następnie nowy koncept na zawartość tworzoną przez użytkowników i na kreatywność. Uzbrojony w kontroler ruchu PlayStation®Move zademonstrował wolność wyrazu, którą PS4 oferuje twórcom niezależnie od tego, czy są to profesjonaliści, czy gracze na dowolnym poziomie. Evans powiedział:W naszych oczach PS4 powinna być kreatywną konsolą. To miejsce, z którego czerpiesz inspirację, w którym poznajesz marzenia innych lub tworzysz własne, do którego idziesz, by tworzyć. Za pomocą kreatywnej konsoli PS4 chcemy całkowicie zmienić proces twórczy – od muzyki, przez rozgrywkę, po opowieść”.

Dzięki długotrwałej współpracy PlayStation i zewnętrznych partnerów PS4 otrzyma wsparcie od praktycznie wszystkich najważniejszych twórców i wydawców w Ameryce Północnej, Europie i Japonii. Na spotkaniu PlayStation Meeting 2013 zaprezentowano robocze tytuły i technologie opracowane m.in. przez Activision Publishing, Inc., Blizzard Entertainment, Inc., Bungie, Inc., CAPCOM, Epic Games, Inc., Havok, SQUARE ENIX Co., Ltd. czy Ubisoft Entertainment, stanowiące dowód na to, jak społeczność twórców wykorzystała fakt, że dzięki PS3 ich pomysły zaczęły stawać się rzeczywistością.

Współzałożyciel i CEO Ubisoft Entertainment, Yves Guillemot, ogłosił, że Watch_Dogs, zaprezentowany podczas E3 2012, będzie grą na PS4.Dzisiaj Sony Computer Entertainment prezentuje PS4, nową, niesamowitą platformę” – powiedział Guillemot.Umożliwi ona twórcom takim jak nasi stworzenie gier, które pozwalają na wszystko to, co do tej pory było niemożliwe na domowej konsoli. PS4 umożliwi nam również pokazanie tego, co uważamy za przyszłość świata gier”.

Chris Metzen, starszy wiceprezes działu rozwoju serii i fabuły w Blizzard Entertainment, Inc., ujawnił, że często nagradzana franczyza Diablo zadebiutuje na konsoli właśnie na PlayStation. Gra Diablo III zostanie przystosowana do PS4 ze specjalnie zaprojektowanym interfejsem, po którym bez problemu będzie można nawigować za pomocą kontrolerów.

Eric Hirshberg, CEO firmy Activision Publishing, Inc., powiedział, że jego twórcy wspierają powstanie PS4. Hirshberg przedstawił następnie firmę Bungie, Inc., która pracuje nadkolejną wielką franczyzą gier wideo: Destiny”.

Harold Ryan, prezes Bungie, Inc., powiedział, że w grze Destiny znajdzie się dodatkowa zawartość, dostępna wyłącznie dla użytkowników PlayStation. Ryan powiedział: Tak jak PS4, Destiny to internetowa gra łącząca wielu użytkowników. Tak jak w PS4, w Destiny masz dostęp do ulubionych zawartości z różnych urządzeń. I tak jak PS4, Destiny ma na celu dostarczać ci wspaniałej rozrywki na długie lata”.

Lista gier na PS4 zaprezentowanych podczas PlayStation Meeting 2013 zawiera:
• Driveclub (WWS Evolution Studios)
• inFAMOUS Second Son (WWS Sucker Punch Productions)
• Killzone: Shadow Fall (WWS Guerrilla Games)
• Knack (WWS Japan Studio)
• Deep Down (tytuł roboczy) (CAPCOM)
• Destiny (Activision Publishing, Inc./ Bungie, Inc.)
• Diablo III (Blizzard Entertainment, Inc.)
• The Witness (Jonathan Blow)
• Watch_Dogs (Ubisoft Entertainment)

Kolejne tytuły dostępne na PS4 i będące rezultatem wspaniałej współpracy SCE Worldwide Studios, zewnętrznych twórców i wydawców oraz niezależnej społeczności twórców zostaną ogłoszone później.

Pojawienie się PS4 pokazuje możliwość zmiany zwykłej gry w coś, co przekracza ludzką wyobraźnię” – powiedział House, podsumowując spotkanie. Od zwiększonych możliwości społecznych, przez stworzenie większych, lepszych i bardziej wciągających gier, po ewolucję naszego ekosystemu tak, aby spełniała wymagania prostszego, łatwiejszego w adaptacji interfejsu. PS4 jest dowodem na to, że mamy do zaoferowania więcej niż kiedykolwiek wcześniej”.
AUTOR
Piotr 'Piotru' Ostrowski

Piotr "Piotru" Ostrowski

NAJNOWSZE AKTUALNOŚCI

[Nowa gra] - Hooligan Fighters...

How To Play Video Games...

How To Play Video Games...

Społeczność wydaje grę Spo...

Sztuczna inteligencja w grze -...

Nowa recenzja gry "StarDrive"...

Wsiądź i ścigaj się z najl...

Nowa recenzja gry "Fallen Ench...

Poznaj świat dinozaurów z Wo...

Nowa waluta Microsoft w sklepi...

The Stanley Parable - Recenzja...

PlayStation®4 – THIS IS FOR...

BoxOff poszerza ofertę o gry ...

GTR Evolution nowością w ser...

Rekordowy RuneFest zgromadził...


REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 20.13 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x