Środki przyznane spółce będą pochodziły z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach konkursu INNOTECH. – Musieliśmy przejść bardzo żmudną procedurę i spełnić bardzo wysokie kryteria konkursu. Dofinansowanie, które otrzymamy pozwoli nam na intensyfikację działań związanych z tworzeniem naszej autorskiej technologii V-TECH 2 ENGINE- tłumaczy Jarosław Wojczakowski, wiceprezes Vivid Games.
V-TECH to multiplatformowa technologia do produkcji gier i aplikacji. W skrócie pozwala na szybkie dostosowywanie gier do różnych platform sprzętowych. V-TECH ENGINE 2 będzie najnowocześniejszą, multiplatformową technologią produkcji gier mobilnych na świecie. Połączy maksymalne osiągi, oraz łatwe przenoszenie pomiędzy wszystkimi platformami sprzętowymi.
Wyposażony zostanie w innowacyjny, wydajny silnik graficzny i fizyczny, zaawansowane rozwiązania oświetlenia, kilkadziesiąt zintegrowanych, wysokiej klasy narzędzi umożliwiających kompleksową produkcję większości rodzajów gier i aplikacji, oraz nowoczesny tryb podglądu gry w produkcji „na żywo” dla każdej z platform - tłumaczy Jarosław Wojczakowski.
Równie ważne jest, że nowa technologia skomercjalizowana zostanie poprzez udzielanie licencji podmiotom zewnętrznym. - Pozwoli to na znaczące zwiększenie konkurencyjności Vivid Games. Cele, które zamierzamy osiągnąć to wprowadzenie nowej linii biznesowej, wzrost jakości i zysków z produkcji gier własnych oraz obniżenie kosztów produkcji. Dodatkowym celem, który zostanie osiągnięty – będzie wzrost świadomości i znaczenia marki Vivid Games oraz polskiej branży gier mobilnych na świecie - tłumaczy wiceprezes.