Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) ogłosiło dziś, że premiera aktualizacji oprogramowania systemu do wersji 1.50*1 dla systemu PlayStation®4 (PS4™) ukaże się 15 listopada 2013 r., w dniu oficjalnej amerykańskiej premiery systemu. Aktualizując system do najnowszej wersji, użytkownicy otrzymają możliwość cieszenia się szeroką gamą ekscytujących opcji już w dniu premiery.
System PS4 został zaprojektowany od zera, gdyż jego twórcy chcieli mieć pewność, że użytkownicy PlayStation będą mogli korzystać wyłącznie z najlepszych gier i najbardziej intrygujących opcji. Wyznacza on nowe standardy dzięki szybkości i potędze obliczeniowej zapewniającej doskonałą grafikę oraz urozmaiconą, pasjonującą rozgrywkę, głęboko zintegrowane opcje społecznościowe oraz innowacyjne możliwości podłączenia drugiego ekranu, przy wykorzystaniu urządzeń takich jak choćby system PlayStation®Vita (PS Vita). SCE zamierza rozbudowywać system PS4 za sprawą planowanych aktualizacji oprogramowania.
W dniu amerykańskiej premiery na PS 4 będą dostępne następujące opcje:
Gra zdalna
Użytkownicy będą mieć możliwość uzyskania dostępu do gier na PS4 wyświetlanych na telewizorze i grania w nie za pomocą systemu PS Vita. Usługa ta odbywa się za pośrednictwem sieci Wi-Fi przy wykorzystaniu Złącza PS4*2*3. SCE przewiduje, że większość tytułów na PS4 będzie dostępna na system PS Vita za pomocą funkcji Gry Zdalnej*4.
Drugi ekran
Użytkownicy mogą korzystać z aplikacji Złącze PS4*2 dla systemu PS Vita oraz PlayStation®App przeznaczonej na smartfony i tablety*5 wykorzystujące technologię iPhone’a, iPada oraz systemu operacyjnego Android. Urządzenia te będą mogły posłużyć jako dodatkowe ekrany w grach obsługujących tę funkcję. PlayStation®App umożliwi graczom korzystanie z gier za pomocą urządzeń mobilnych. Przykładowo w grze THE PLAYROOM, zainstalowanej domyślnie na każdym systemie PS4 i wymagającej urządzenia PlayStation®Camera, użytkownicy mogą rysować obrazki na ekranach swoich urządzeń mobilnych, a następnie przesyłać je do telewizora. Obrazki pojawią się w grze jako trójwymiarowe obiekty.
Nagrywaj, zapisuj zrzuty ekranu i przesyłaj filmy z rozgrywki bez najmniejszego wysiłku.
System PS4 posiada dedykowane systemy kodujące sygnał wideo, które są stale włączone, dzięki czemu bez wysiłku prześlesz nagranie ze swojej rozgrywki. Użytkownicy mogą dzielić się spektakularnymi triumfami, wciskając przycisk UDOSTĘPNIJ na kontrolerze bezprzewodowym PS4 (DUALSHOCK®4), robić zrzuty ekranu lub przeglądać film z ostatnich 15 minut rozgrywki, a następnie otagować go i powrócić do gry – film zostanie przesłany w trakcie rozgrywki. W chwili amerykańskiej premiery PS4 użytkownicy będą mogli dzielić się obrazami i filmami ze znajomymi na Facebooku oraz zrzutami ekranu ze śledzącymi na Twitterze*6.
Transmituj i oglądaj filmy z rozgrywki
System PS4 daje również nowe możliwości transmisji społecznościowej, umożliwiając użytkownikom przesyłanie filmów z rozgrywki w czasie rzeczywistym fanom na całym świecie za pomocą usług Ustream oraz Twitch*7. SCE zapewnia dwa możliwe sposoby oglądania transmisji na żywo. Po pierwsze aplikacja „Na żywo z PlayStation®” na PS4 zbiera transmisje ze wszystkich użytkowników PlayStation®. Po drugie, użytkownicy mogą oglądać rozgrywkę swoich znajomych na komputerach osobistych dzięki aplikacjom takim jak Ustream, Twitch oraz przeglądarkom zainstalowanym na urządzeniach mobilnych. Aplikacje te można z łatwością uruchomić za pomocą PlayStation®App, a użytkownicy będą mogli za ich pomocą zamieszczać komentarze i transmisje z rozgrywki. Dodatkowo, użytkownicy posiadający urządzenie PlayStation®Camera będą mogli przesyłać obrazy z kamery i dźwięki mikrofonów, a także transmisje na żywo z rozgrywki.
Gra w trakcie pobierania
Opcja ta umożliwia grę w tytuły dostępne cyfrowo w trakcie ich pobierania*8. Gdy gra zostanie zakupiona, użytkownicy będą mogli zacząć grać, gdy tylko PS4 pobierze określoną porcję danych, podczas gdy reszta gry będzie w tym czasie pobierana w tle. Gry mogą też być pobierane w trybie oczekiwania.
Multilogowanie
Na jednym systemie PS4 może się maksymalnie zalogować czterech użytkowników. Gracze ci mogą tworzyć własne zapisy stanu gry, a także zbierać trofea w ramach własnych Sony Entertainment Network, a nawet grać wspólnie w trybie wieloosobowym w ramach jednego systemu PS4*9.
Czat głosowy
Korzystając ze słuchawek mono, znajdujących się w zestawie z systemem PS4, użytkownicy będą mogli rozmawiać z maksymalnie ośmioma znajomymi, ciesząc się rozmaitymi aplikacjami lub grami. Możliwa też będzie komunikacja pomiędzy PS4 i PS Vita.
Rozpoznawanie twarzy i komend głosu*10
Użytkownicy posiadający PlayStation®Camera będą mogli zarejestrować zeskanowany obraz swojej twarzy na systemie PS4, a następnie zalogować się do niego za pomocą opcji rozpoznawania twarzy, zamiast korzystać z kontrolera DUALSHOCK®4. Dodatkowo użytkownicy będą mogli korzystać z wbudowanego w słuchawki mikrofonu połączonego z kontrolerem DUALSHOCK®4 lub urządzeniem PlayStation®Camera, by m. in. poruszać się pomiędzy ekranami PS4 (PlayStation®Dynamic Menu) za pomocą komend głosowych *11.
Odtwarzacz muzyki w tle
Użytkownicy mogą cieszyć się grą, słuchając odtwarzanej w tle muzyki dzięki Music Unlimited – cyfrowemu serwisowi muzycznemu działającemu na zasadzie chmury danych*12. Podczas słuchania muzyki użytkownicy mogą też korzystać z czatu głosowego.
Sieciowy tryb wieloosobowy
Członkowie PlayStation®Plus (PS Plus) będą mogli grać w tytuły na PS4 wspólnie z innymi graczami, korzystając z sieci. PS Plus umożliwia członkom dołączenie do sieciowej rozgrywki wieloosobowej na wiele sposobów, w tym poprzez łatwe dołączanie do gry z poziomu transmisji na żywo lub czatu głosowego.
Odtwarzacz DVD i Blu-ray™
Użytkownicy mogą wykorzystywać swój system PS4 nie tylko do gier, lecz również do odtwarzania zawartości płyt DVD i Blu-ray *13.
Niektóre opcje nie będą dostępne od początku. Jedną z nich jest „tryb zatrzymaj/wznów”, będący opcją umożliwiającą utrzymywanie systemu PS4 w stanie niskiego zużycia energii, a następnie natychmiastowy powrót do rozpoczętej gry. W najbliższej przyszłości SCE udostępni informacje na temat aktualizacji oprogramowania do wersji 1.50 i opcji dostępnych w dniu amerykańskiej premiery systemu, a także tych, które będą dostępne po premierze.
SCE będzie nadal rozbudowywać usługi i funkcje systemu PS4, starając się maksymalnie rozbudować możliwości platformy PlayStation.