Dead Island
Dodano dnia 30-10-2007 15:15
Już w przyszłym roku na sklepowych półkach pojawi się nowy produkt, Dead Island. Tym bardziej powinniśmy być z tego dumni gdyż Dead Island, bo o niej tutaj mowa, jest polską grą. Wydaję mi się, że tak naprawdę będzie to pionierska pozycja jeśli chodzi survival horror stworzony przez Polaków (pomijając gry robione w garażu). Tworzeniem jak i wydaniem zajmie się Techland, który to zasłynął z takich gier jak: Call of Juarez, Chrome. Twórców czeka niemałe wyzwanie bo przecież na rynku konkurencji nie brakuje: Resident Evil czy też Silent Hill. Jednym słowem mamy po co sięgnąć jeśli chcemy pograć w coś z tego gatunku.
Jak wspomina sam wydawca DI będzie FPP'em z nieliniową fabułą. Początek gry ma dosyć ograny scenariusz. Lecimy samolotem. Nagle ni stąd ni zowąd dochodzi do katastrofy, w której jednakże nie giniemy. Później okazuje się, iż znajdujemy się na jakiejś wyspie.
Mam nieodparte wrażenie, że twórcy tej gry w ostatnich latach nałogowo oglądali Lost. Okiej, okiej ważne, że kroi się nam kolejna dobra produkcja. Być może nie na miarę Wiedźmina aczkolwiek możemy być całkiem mile zaskoczeni.
Wracając do fabuły to całej wyprawie przyświeca jeden cel: Odnaleźć naszą żonę.
Chcąc czy nie w sytuacji bez wyjścia, człowkiek chwyta się wszystkiego co popadnie. Tak też będzie w Dead Island. Wszystko co otacza nas dokoła posłuży nam jako broń. Wiemy też, że system walki będzie realistyczny. Świetne modele obrażeń, ukazanie skaleczonej skóry, mięśni, kości - to właśnie nam zapewnia producent.
Twórcy dają nam możliwość zwiedzania wyspy oraz tworzenia własniej historii co niewątpiliwie zapewnia nielinowa fabuła. Moim zdaniem jest to bardzo dobry wybór! Nareszcie to gracze zadecydują jak chcą przetrwać. W grze nie zabraknie również NPC z, którymi będziemy mogli prowadzić rozmowy.
Najważniejsze chechy:
Ultra-realistyczna walka:
Niezwykle realistyczna walka, bazowana na dynamicznych ruchach bohatera oraz kamery;
Realistyczne reakcje fizyczne przeciwiników na zadane obrażenia;
Wiernie odwzorowone modele zniszczeń zaczynając od obrażeń na skórze, idąc przez mięśnie, kończąc na kościach;
Innowacyjny system namierzania oraz uderzania przeciwników oferuje większy realizm walki.
System sztucznego życia:
Twoi przeciwnicy mogą posłużyc do wykorzystywania ich do twoich celów;
Zachowania NPC realistyczne i spontaniczne jak nigdy dotąd;
Twoje działania, powodują w jaki sposób NPC zwraca się do ciebie.
Nieliniowa fabuła:
Przemierzaj obszary wyspy pieszo bądź w pojaździe;
To ty decydujesz z kim zawrzesz sojusz;
Twoje decyzje wpływają na dlaszy rozwój rozgrywki.
Interaktywne otoczenie:
Możlwiość używanie wszystkiego co znajduję się wokół nas jako broni;
Fizyczny system symualcji gazu, elektryki oraz cieczy pozwoli na zabicie przeciwnika w swój własny sposób.
Gra ukaże się na oba najczęściej używane dziś systemy czyli Windows XP i Vista. I uwaga! Być może małe zaskoczenie, ale chyba po raz pierwszy polska gra zostanie wydana na X360.
Czy znowu uda nam się zrobić dobrą grę? Pożyjemy, zobaczymy!