S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Dodano dnia 20-03-2008 15:15
Awaria w Czarnobylu była jedną z największych katastrof jądrowych XX wieku, jednak nikt nie liczył ofiar w ludziach i skażeniu środowiska, gdy w drugiej połowie XX w. eksperymentowano nad technologią jądrową. Czarnobyl według wielu jest inspirujący, jednak wiele osób obawia się go. Udowodniła to Ukraińska firma która wiele lat pracowała nad grą S.T.A.L.K.E.R, a pozatym jest znana wielu polskim graczom. S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky jest kontynuacją opowieści o życiu w Czarnobylu. Dodatek ma być samodzielny, czyli nie będzie wymagał podstawowej wersji programu. Gra będzie przedstawiać jakie poprzedzały i doprowadziły do sytuacji znanej z podstawki.
Fabuła rozpocznie się rok przed wydarzeniami znanymi z podstawki, gdy Sterlok odnalazł nowe szlaki do wcześniej niezbadanych i niezdobytych terenów Zony. Wieść ta zburzyła cichociemny układ „łowców Artefaktów” i rozpoczęła wielką rywalizację ośmiu rządzących się swoimi prawami frakcji, które rzuciły się na nowe możliwości dochodowe niczym lwy na młode jagnię. Konflikty jakie wybuchały między nimi doprowadziły na początku do bitew, lecz potem przeobraziły się w wojnę o największe wpływy. Gracz jako najemnik będzie musiał odnaleźć się w tym całym zamieszaniu, i odegrać swoją rolę w historii zmieniającej się Zony.
Wojny pomiędzy Frakcjami mają być w dodatku głównym kołem napędowym, gangi będą współzawodniczyć o surowce (stanowiące główne źródło dochodów), możliwości technologiczne (umożliwiające nam użycie różnych gadżetów), czy choćby walczyć o terytorium. Cały świat zawarty w Zonie będzie żył własnym tempem dzięki wspaniałemu AI, które pokieruję armiami Stalkerów podczas akcji defensywnych czy ofensywnych. Dzięki rozbudowanemu Al przeciwnicy, na przykład, będą szukać dobrego miejsca do ukrycia się przed naszymi kulami. Oczywiście my, jako gracz, możemy przyłączyć się do którejś z nacji i doprowadzić do jej całkowitej dominacji na terenie Zony, ale możemy także zostać całkowicie neutralni i niezależni. Twórcy pomyśleli o wszystkim i dali graczowi pełną swobodę wyboru, nie będzie tu linowego wypełniania misji. Sztuczna inteligencja ma być jednym z głównych zalet Clear Sky. Jak zapewniają twórcy, nie zabraknie tutaj pełnych klimatycznych podnoszących ciśnienie akcji. Nie raz będziemy mogli spotkać grupkę najemników chowających się przed ostrzałem snajpera - wtedy chcąc nie chcąc musimy im pomóc, ponieważ za chwilę sami możemy stać się celem. Jednak w pojedynkę nic nie zdziałamy, możemy współpracować z odziałem i dogadać się z ich dowódcą. On wtedy zaś na odpowiedni sygnał wyda rozkaz to strzału, przez co oddział wystrzeli w stronę wroga serię, a my będziemy mogli przemieścić się bliżej naszego celu i wyeliminować go. Dzięki takim zabiegom więcej osób będzie do nas przyjaźnie nastawionych. A przyjaciele to podstawa.
Cała oprawa graficzna zostanie podana liftingowi. Silnik graficzny na którym dotychczas pracowała gra (x-Ray) zostanie ulepszony do wersji 1.5. W ten sposób doznamy nowych wrażeń dzięki DX10. Możemy także liczyć na poprawę w fizyce gry. Teraz niszcząc i burząc będziemy mieli większy wpływ na otaczające nas środowisko. Większość miejsc które odwiedzimy w grze będą nam dobrze znanymi, lecz znacznie zmienionymi lokacjami z podstawki, między innymi świadectwo tragedii w Czarnobylu, Miasto Pypeć.
Dodatek będzie utrzymany w jeszcze mroczniejszym klimacie: pogorzeliska miasta, czy roślinność wdzierająca się do gospodarstw ludzkich. Cały dodatek ma też na celu wyjaśnienie wielu wątków z podstawowej wersji programu. Pokazywać także będzie problemy młodego najemnika rzuconego w wir walki między wielkimi frakcjami. Gra ma zostać wydana w 2008 roku i jest to jedna z najbardziej wyczekiwana premier roku. Ukraińskie studio na pewno postara się abyśmy się nie nudzili grając.
Brak obrazów powiązanych z tą grą.