The Galactic Asteroids Patrol
Dodano dnia 09-01-2013 22:24
The Galactic Asteroid Patrol, to nowa kosmiczna strzelanka od niezależnego dewelopera Invigo Studios, firmy założonej w tym roku. Jest to pierwszy tytuł, jaki został przez nich wydany, jednak zapowiada się obiecująco.
Fabuła, przedstawiona w produkcie panów z Invigo Studios okazuje się być napisana bardzo ciekawie. Większość osób pewnie nie spodziewa się po tworach niezależnych wielkich historii, a to jest duży błąd. Zazwyczaj, autorzy zaskakują wielką głębią fabularną, ponieważ ich tytułu tworzone są od serca i dla wielu z nich, a dzieła te to coś więcej niż tylko gry.
Twórcy przedstawiają nam historię
The Galactic Asteroid Patrol, którzy od trzech dekad niszczą asteroidy w każdym zakątku galaktyki. Mimo świetnych osiągów, dumna organizacja Patrol została zredukowana do małej i niedofinansowanej grupki, będąca zapomnianą przez wszystkich. Piloci, którzy tą sumę zdarzeń przetrwali, żyją tylko i wyłącznie na małej rządowej emeryturze. Mają oni do swojej dyspozycji tylko i wyłącznie stare maszyny, które kilkadziesiąt lat temu były szczytem techniki, a teraz są praktycznie złomem, oczywiście, jak na obecne standardy. Naszym zadaniem jest udowodnienie, że mimo tego nasi piloci potrafią dobrze wykonywać swoją pracę.
Pierwszą rzeczą, jaka rzuciła mi się w oczy było to, iż tytuł wygląda jak pamiętny
Asteroids , tylko tym razem jakby miał w sobie dodatkowe sterydy. Silnik Unity pozwolił programistom na stworzenie całkiem ładnych modeli i animacji w grze, zwłaszcza broni oraz naszych statków. Użycie pełnego 3D oraz dobrze zaprojektowane tła, stawiają ten tytuł wysoko w rankingach graficznych gier niezależnych. Zresztą, sami to zauważycie po zdjęciach poniżej. Jeżeli chodzi o udźwiękowienie, to również stoi ono na niezłym poziomie. Nie znajdziemy tu pięknych, powolnych piosenek rodem z Władcy Pierścieni, jednak nie o to tutaj chodzi. Każdy statek oraz broń ma własny motyw, co już jest bardzo dużym plusem. Wybuchy asteroid również posiadają realistyczne głosy, natomiast nucąca w tle muzyka perfekcyjnie dopasowuje się do działań na ekranie. Jest twardo, ale solidnie.
Wracając jednak do samej rozgrywki: mówiąc o naszych pojazdach, mam na myśli cztery dostępne statki w grze (trzy do odblokowania oraz jeden udostępniony od początku), którym możemy ulepszać bronie oraz umiejętności. Każdy pojazd kosmiczny ma swoje mocne i słabe strony, a możliwość kombinacji sprzętu jest wręcz zdumiewająca. Mamy szansę stworzyć blisko 100 różnych schematów naszego oręża.
Początkowo można by oczekiwać, że będziemy używać tylko podstawowych czterech klawiszy – WSAD. Jednak, podczas pierwszego startu gry wszystkie wątpliwości zostają rozwiane. Oczywiście, popularne przyciski odpowiedzialne są za sterowanie naszym statkiem, jednak do tego dochodzą również przyciski myszki, które odpowiadają za strzał z pierwszej oraz drugiej broni. Natomiast E i Q odpowiadają zmianie uzbrojenia. Na ekranie mamy celownik, nim oczywiście sterujemy ruchami kursora. Przycisk Spacji odnosi się do zdolności specjalnej (może nią być „Push”- czyli odepchnięcie asteroid od naszego statku). Ten schemat przypomina staro szkolne strzelanki i jest to bardzo przyjemne, zwłaszcza dla wieloletnich graczy.