Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

RECENZJA
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
AKTUALNOŚCI
Komputer osobisty
F1 2011
F1 2011 box
Producent:Codemasters Software
Wydawca:Codemaster Software
Dystrybutor:LicompEmpikMultimedia
Premiera (polska):23.09.2011
Premiera (świat):20.09.2011
Gatunek:Wyścigi, Sportowe
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Ta gra nie została jeszcze oceniona przez naszą redakcję.

Ocena ogólna:

?

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

F1 2011

Dodano dnia 11-09-2011 22:37

Zapowiedź

Co prawda Robert Kubica "zafundował" sobie odpoczynek od toru na cały sezon, jednak nie przeszkadza mi to śledzenia poczynań jego rywali na torach Formuły1. "F1 2011" to druga już gra z serii, nad którą pracują chłopaki z birminghamskiego oddziału Codemasters. Nie mogę się doczekać zmian i usprawnień względem poprzedniczki, w oczekiwaniu na sequel zagrywam się w wydanie 2010.
 
Swoją drogą F1 na PC poza "F1 2010" nie gościła długo. Gry tego typu ukazywały się przeważnie na konsolach typu PS2 i PS3. Na szczęście fanów tego sportu motorowego, panowie zwani "Mistrzami Kodu" postanowili zakończyć ten okres posuchy. Na PC brakuje mi już jedynie boksu i może chłopaki z EA w końcu przekonają się, że skoro Formuła 1 wróciła na komputery osobiste, to i czas by pojawił się na nim najpopularniejszy sport walki.
 
Łatanie pękniętej gumy
 
Czego możemy się spodziewać po edycji 2011? Standardowo masy usprawnień graficznych względem poprzedniczki, a także nowych bolidów, składów zespołów, ulepszenia każdego z elementów "F1 2010" i braku jej błędów. Wiem, że to niezbyt odkrywcze, ale serie sportowe właśnie tym się szczycą - wnoszą niewiele nowości, poprawki wizualne i nowe składy.
 
W porównaniu z poprzednią odsłoną, twórcy nastawili się na grę w trybie multiplayer. Otóż czas na torze i poza nim będziemy mogli bawić się wspólnie z naszym kolegą/znajomym itd. w trybie co-op. I tu nasuwa się pewna kwestia... Czy gdy nasz kompan będzie poza grą, drugim kierowcą będzie sterował bot?  Czy też za każdym razem ktoś inny będzie sterował drugim bolidem? Z tymi pytaniami zostawili mnie twórcy... przekonamy się po premierze, chyba nie wpadliby na pomysł możliwości grania w trybie co-op tylko wtedy, gdy obaj jesteśmy w grze.
 
Odrestaurowany asfalt
 
Do dyspozycji dostaliśmy wedle harmonogramu tego sezonu - 2 nowe tory - w Niemczech i w Indiach. Pamiętam niesamowite emocje, gdy jeździłem na torze w Abu Dhabi przy zachodzie słońca. Wtedy dopiero silnik "ego" pokazał swoje prawdziwe oblicze. Skoro będą ulepszenia graficzne, to i w tym roku silnik gry musi jeszcze bardziej zachwycać.
 
Obiecano nam także realistyczny system fizyki. Ciekawe jak to się sprawdzi. Nie pamiętam, by w prequelu były jakieś spektakularne wypadki, ogień, latające bolidy, wybuchające silniki i tego typu cuda wianki.
 
Lizakowy ssie
 
Pewnie każdy z was, kto grał w wydanie 2010 ma wrażenie, że obietnica realistycznej otoczki, czyli tego, co dzieje się poza samym ściganiem, nie została w pełni oddana. W 2011 ma być zupełnie inaczej, tutaj Formuła 1 nie zaczyna i nie kończy się na torze! Interakcja poza wyścigowa została więc ulepszona. A gdyby tak w FIFIE wypróbować takiej atmosfery w szatni, mmm... marzenie.
 
Do dyspozycji dostajemy także 2 bardzo fajne dopalacze. Mamy tu KERS, dzięki któremu za pomocą energii kinetycznej, wytwarzanej podczas hamowania, dostajemy specjalny dopalacz, który możemy wykorzystać na długiej prostej by odstawić rywali na dobre. Drugi z nich to DRS, których w niektórych miejscach na torze pozwoli nam przyspieszyć o dodatkowe 10 km/h dzięki zmianie kąta tylnego skrzydła. Bajery te mogą nam służyć zarówno do obrony pozycji jak i do przeprowadzenia ataku na przeciwnika, który znajduje się przed nami.
 
Z piskiem opon
 
Skoro dostajemy tu produkt w pełni licencjonowany, to i oponki też są brandowane. Co za tymi idzie Pirelli gwarantuje realistyczne zużycie i zachowanie się opon na torze. Ot taki dodatkowy bajerek, a będziemy mogli zobaczyć zupełnie realistycznie i to w HD jak właśnie łapiemy kapcia, a żeby bardziej się dobić możemy to wielokrotnie, i wolno i szybko, oglądać na powtórkach.
 
System pogody również będzie realistyczny, zwłaszcza chmury będą się prawdziwie przesuwać po nieboskłonie, a więc spodziewajmy się niespodziewanej pompy i gwałtownej pompy nad trasą. Oj będzie się działo! Wyścigi nocne również mają być jeszcze bardziej usprawnione, a więc mrok nie będzie wyglądał tak sztucznie jak w "F1 2010".
 
Nadchodzi nowe
 
W kwestii ustawień ponoć zmieniło się bardzo wiele - rozszerzono opcje tuningu - w sam raz dla szperaczy we wszelkich możliwych ustawieniach. Dodatkowo nasz inżynier może nam dopasować najlepsze ustawienia do specyfiki danego obiektu. W sumie fajna sprawa, dla tych, którzy niezbyt lubią dłubanie w ustawieniach. Gra oferuje też wiele stopni trudności względem zaawansowania i zamiłowania gracza. Tak więc produkt został dopasowany do każuali jak i do hardkorowców.
 
W procesie tworzenia produktu duży udział mieli gracze. Większość zmiana została zaimplementowana po ich opiniach, radach i biadoleniach. Wywalczyli sobie nawet safety cara (samochód bezpieczeństwa), którego brakowało w poprzedniej odsłonie.
 
Czas wyjechać z pit-lane
 
Gra jest dosyć mocożerna, ma bardzo wysokie wymagania sprzętowe, co od niektórych będzie wymagało całkowitej wymiany sprzętu lub wymusi zabawę na niższych rozdzielczościach i ustawieniach detali.
 
Codemasters zasłużenie otrzymało 100% licencji na Formułę 1, bolidy, tory i kierowców. To firma, która z wielkim rozmachem przygotowuje swoje sztandarowe gry wyścigowe. Po zapowiedziach i filmikach możemy spodziewać się, że F1 2011 może nie będzie idealnym symulatorem bolidu F1, nie będzie też grą wszechczasów w swojej kategorii, ale na pewno będzie to najlepsza F1 w historii. Tylko Kubicy żal, choć modderzy na pewno coś wymyślą, aby Robert, chociaż wirtualnie uczestniczył w sezonie 2011. Fanów tej serii wyścigowej jak i ogólnie wielbicieli samochodówek jak najbardziej zapraszam do zakupu gry w dniu premiery. Jeszcze trochę poczekamy, a potem będzie już tylko wielkie ściganie.
AUTOR
Piotr 'Maliniak' Malinowski

Piotr "Maliniak" Malinowski

GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 9.95 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x