Hellgate: London
Dodano dnia 02-12-2007 18:28
Flagship Studio to firma w szczególności ukierunkowana na produkcję gier RPG. Została ona założona w 2003 roku przez byłych pracowników firmy Blizzard Entertainment (Erich i Max Schaefer oraz David BBrevik), którzy mieli spory udział w tworzeniu między innymi takich hitów jak Diablo, Warcraft, Starcraft czy World Of Warcraft. Kiedy deweloperzy z tegoż właśnie studia ogłosili, że pracują nad nowym projektem o nazwie Hellgate London, maniacy gatunku z niecierpliwością zacierali ręce. Jednak pozostało wiele wątpliwości. Czy gra dorówna swoim poprzednikom, czy tylko pozostanie w cieniu jakże znakomitych poprzedników? Po przedstawieniu wam krótko owej gry odpowiedzcie sobie na to pytanie sami.
Dzięki grze mamy przyjemność przenieść się do futurystycznego Londynu. Mamy rok 2038, a miasto niegdyś tak wspaniałe zostało zaatakowane przez hordy wrogo nastawionych, ohydnych i przerażających piekielnych potworów, które wydostały się przez wrota piekieł i dewastują piękne aleje Londynu obracając go w ruinę. Ludność została wymordowana lub przeszła na stronę przeciwnika. Ci, którzy jakimś cudem przeżyli, zostali zmuszeni do ukrywania się w kanałach miejskich i codziennego zmagania się z piekielnymi zastępami. Ciągle uciekają i ciągle się uczą jak się przemieszczać, jak zdobywać broń, jak okiełznać zapomniane dawno magiczne moce, jak efektywniej zabijać demony, jak zamknąć wrota piekieł i jak przeżyć!!! Potężne państwa zniknęły z powierzchni ziemi, nad którą pieczę objął stwór niegdyś z naszych snów-Lucyfer. Czy to koniec świata, który przepowiedzieli nam Templariusze? My (jako swoistego rodzaju, Chuck Noris) mamy za zadanie podjąć wyzwanie i wraz z innymi wojownikami stawić czoła wrogom i zaprowadzić na ziemi dawny ład i porządek. Jednak omen nomen fabuła gry nie jest zbyt głęboka. Odgrywa ona drugoplanową rolę w beztroskiej i jakże odstresowywującej rzezi. Każde następne zadanie będzie polegało na unicestwieniu kolejnych zastępów mrocznych istot, w coraz to bardziej urozmaicony sposób, lub zebraniu określonej ilości przedmiotów, które pozostają po zabitych potworach. Jednak trzeba przyznać, że zajęcie to potrafi przykuć do monitora komputera na długie godziny. Lecz dla niektórych może okazać się to zbyt monotonne. W grze nie odegramy jednak roli cybernetycznego żołnierza przyszłości, który dokonuje swoich heroicznych czynów przy pomocy miotaczy plazmy, działek mikrofalowych czy innych cybernetycznych broni. Tylko niektóre klasy postaci mogą używać broni palnych, reszta natomiast pozostaje przy tradycyjnej broni białej, mieczach i tarczach.
Strona techniczna na pierwszy rzut oka prezentuje się całkiem nieźle. Gra chodzi bardzo płynnie nawet na komputerach nieco tylko przekraczających wymagania minimalne gry. Grafika jak i dźwiek w grze nie pozostawiają wiele do życzenia. Poziomy, które zostały bardzo szczegółowo odwzorowane, są generowane losowo. Zatem za każdym razem, gdy przyjdzie odwiedzić nam lokację, a w niektórych przypadkach zrobimy to nawet po kilka razy, potwory zostają rozmieszczone w nieco inny sposób jak i strategiczne punkty, które mamy za zadanie osiągnąć. Wielkim plusem gry jest też liczba i rodzaj stworów, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Każda z nich różni się nie tylko samym wyglądem i nazwą, ale też umiejętnościami specjalnymi, uzbrojeniem, a także każda z bestii obiera nieco inna taktykę ataku. Nie każdemu przeciwnikowi będziemy na początku w stanie stawić czoła. Ale wraz ze wzrostem naszej postaci będziemy rosnąć w siłę. Zdobywając nowe rodzaje uzbrojenia i podnosząc statystyki nasza postać będzie w stanie pokonywać coraz silniejsze pomioty piekieł. Pochwała należy się również za zróżnicowanie ekwipunku dostępnego w grze.
Przemierzając świat gry napotkamy rozmaite rodzaje wyposażenia; bronie, hełmy, pancerze, buty, tarcze, nogawice, rękawice oraz wiele innych. Każdy przedmiot wystąpić może w wersji podstawowej, ulepszonej jak i specjalnej. Każdy z nich możemy rozłożyć na czynniki pierwsze i zbudować z nich inny, fascynujący przedmiot. Każdy przedmiot da się również zmodyfikować, używając do tego celu odpowiednich upgradów, które podniosą statystyki naszej broni, lub za pomocą cybernetycznej kuźni gdzie za odpowiednią sumę naszej broni dodane zostaną specjalne właściwości. Sposobów, w jakich możemy zmodyfikować nasz przedmiot, jest bardzo wiele. Uzbrojenie możemy kupić u sprzedawców, znaleźć na mapie, lub zebrać z upadłego stwora. A wiadomo, że im groźniejszy potwór tym cenniejsze przedmioty ma w sobie. Jednak, gdy zaleziemy przedmiot, nie zawsze będziemy mogli określić jego właściwości. Służą do tego specjalne analizatory, które wykryją wszelkie ukryte cechy przedmiotu. Można je też kupić od innych graczy. Tak, tak. Należy w tym miejscu wspomnieć, że gra posiada również tryb multiplayer, w którym to przyjdzie nam zmierzyć się z piekielną armią ramię w ramię z graczami z całej Europy. Co do samej gry, oferuje ona nam kilka rodzajów postaci. Każda klasa jak to zawsze bywa, ma swoje wady i zalety. A dodatkowo w Hellgate London dla każdej z klas postaci przeznaczone jest inne uzbrojenie. Tak wiec przywoływacz nie pośmiga w zbroi mistrza mieczy;). Każda klasa postaci to nie tylko odmienny wygląd, ale także odmienny styl gry. Zanim, więc przyjdzie nam rozpocząć rozgrywkę należy dobrać profesję do naszych oczekiwań:
• Strażnik (Templariusze) - stanowi elitę zastępów Templariuszy. Posługuje się tarczą i mieczem. Najlepiej czuje się podczas walki w zwarciu. Najskuteczniejsi w walce z wieloma przeciwnikami na raz.
• Mistrz Ostrzy (Templariusze) - są to niezwykle agresywni i silny wojacy, którzy posługują się wieloma broniami jednocześnie i zadają ból za pomocą wszystkiego, co jest ostre.
• Przywoływacz (Kabaliści) - mało skuteczny w walce w pojedynkę. Do perfekcji opanował sztukę przejmowania kontroli nad umysłami demonów oraz władzy nad żywiołami, w celu zniszczenia ich, równocześnie zapewniając ochronę sobie jak i swoim współbratyńcom.
• Zaklinacz (Kabaliści) - potrafi swoja mocą zmieniać właściwości przedmiotów, dodając im specjalne zdolności. Posługuje się magia jak i przedmiotami, by coraz efektywniej ogłuszać, spalać, porażać oraz zatruwać swych wrogów.
• Strzelec (Łowcy) - Specjalista w walce na dystans, doskonale obeznany ze swoją bronią oraz jej możliwościami. Łatwo odnajduje się w każdej sytuacji, zadając zawsze jak najwyższe możliwe maksymalne obrażenia.
• Inżynier (Łowcy) - Dzięki swoim zdolności potrafi skonstruować sondy, boty oraz inne bronie by przez to eliminować kolejnych przeciwników.
Za każdym razem, gdy zdobędziemy odpowiednia liczbę punktów doświadczenia, które pozwolą nam otrzymać awans na kolejny poziom, dostaniemy 5 punktów, które możemy dowolnie rozdzielić pomiędzy cztery podstawowe umiejętności: celność, siłę, wytrzymałość, oraz siłę woli. Zależnie od klasy postaci punkty powinny być inaczej rozdzielane. Tak, więc ważną cechą dla strzelca będzie na pewno celność natomiast dla strażnika na pewno liczyć się będzie siła. Przy awansie na kolejne etapy otrzymujemy również punkty, które możemy rozdzielić pomiędzy nasze specjalne umiejętności. Są one określone przez nasza klasę postaci. Dzielą się ona na aktywne (najczęściej krótkotrwałe, jak np.: zwiększona celność) wymagają one wcześniejszej aktywacji przez gracza i bierne czyli te które po ówczesnym ich rozwinięciu będą aktywować sie automatycznie. Aby aktywować umiejętności po wcześniejszym wyuczeniu się nich należy przeciągnąć je na pasek interfejsu widoczny w dolnej części ekranu i w odpowiednim momencie aktywować je.
Mimo licznych drobnych niedociągnięć gra prezentuje się całkiem nieźle, i godnie reprezentuje swoich poprzedników. Produkcja ze względu na swój charakter przeznaczona jest jednak dla starszych odbiorców. Potrafi przykuć naszą uwagę na dłuższy czas, jednak monotonne zadania czasami potrafią zniechęcić nas do rozgrywki. Twórcy sumiennie spełnili swój obowiązek a gra godna jest polecenia.
Plusy
- Długi czas zabawy
- Sześć klas postaci z dobrze rozbudowanym systemem rozwoju
- Fantastyczna rzeź
- Ogromna ilość przedmiotów
Minusy
- Jednak potrafi znudzić
- Okrojona Fabuła