Clifford zabawy z muzyką
Dodano dnia 02-01-2009 22:57
„Clifford zabawy z muzyką” to gra edukacyjna. Wymagania sprzętowe gry: Procesor Pentium 166 MHz lub szybszy, Microsoft(R) Windows 95, 98, 2000, Me, XP lub nowszy, 32 MB pamięci RAM, 50 MB wolnego miejsca na twardym dysku, Karta graficzna obsługująca 16-bit kolorów, napęd CD-ROM 8x, Karta dźwiękowa kompatybilna z Windows. Gra ta pomaga dzieciom w wieku 4-6 lat opanowywać podstawowe dźwięki. Clifford znajduje się na Ptasiej Wyspie, która przez zniszczenia jakich dokonała burza, straciła muzykę i wszyscy są nieszczęśliwi. Zadaniem Clifforda jest przywrócenie muzyki na wyspie oraz uradowanie mieszkańców. Fabuła gry opiera się na konstruowaniu instrumentów, z przeróżnych znalezionych w trakcie wędrówki elementów zupełnie niepodobnych do części sprzętu muzycznego. Clifford tworzy gitarę z gumek recepturek, pudełka do butów oraz linijki. Po drodze musi zbierać róże przedmioty, które okazują się przydatne do zrealizowania akcji „przywrócenia muzyki na wyspie”. Dziecko, aby otrzymać niektóre z przedmiotów musi powtórzyć dźwięki, zagrać na „przedziwnych” instrumentach to, co usłyszało. Po złożeniu wszystkich instrumentów, gracz tworzy wielką kapelę Clifforda. Bardzo ciekawym motywem występującym w grze jest uświadomienie graczom (czyli dzieciom w wieku 4-6 lat), jak wielką i ważną rolę pełni muzyka w naszym życiu. Gra pozwala dziecku zapoznać się z różnymi instrumentami. Pobudza dziecko do kreatywności pokazując, że może na co dzień tworzyć własne instrumenty na wzór tych prawdziwych. Gracz zapoznaje się dźwiękami jakie wydają poszczególne przedmioty, a z pojedynczych dźwięków komponuje własną muzykę. W trakcie wędrówki zbierane są też piosenki, które należy podarować poszczególnym osobom. Kiedy uda się nam zbudować np. gitarę, to możemy posłuchać różnych gatunków muzyki, w których używa się danego instrumentu. W trakcie zabawy dziecko ćwiczy pamięć (powtarzając zbiory dźwięków, pobudza słuch muzyczny, uczy się wypełniać polecenia, rozwiązuje problemy, logicznie myśli, staje się bardziej kreatywny, rozpoznaje wzorce, dopasowuje dźwięki, liczy, dodaje, odejmuje oraz udoskonala rytmikę. W grze mamy do czynienia z systemem automatycznej pomocy co pozwala na samodzielną pracę dziecka. Fabuła motywuje dziecko do dalszej gry, a połączenie nauki z zabawą zachęca do ponownego sięgnięcia do właśnie takiego stylu nauczania. Bardzo ciekawym pomysłem jest mapa, która pozwala dziecku kierować się swobodnie po Ptasiej Wyspie. Dziecko za każde poprawne wykonanie zadania jest nagradzane pochwałą, co na pewno pomaga mu się nie zniechęcać. Polecam grę wszystkim tym, którzy chcą, aby nauka nie była tylko męczącym i przykrym obowiązkiem. Gra jest odpowiednio dostosowana poziomem trudności dla dziecka w wieku 4-6 lat. Plusem jest umieszczenie w opakowaniu bogatego poradnika dla rodziców.
Plusy
- pobudzanie kreatywności dziecka
- ciekawa fabuła
Minusy
Brak obrazów powiązanych z tą grą.