Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
GALERIA
FILMY
AKTUALNOŚCI
Playstation Portable
Patapon 2
Patapon 2 box
Producent:-
Wydawca:-
Dystrybutor:-
Premiera (polska):nieznana
Premiera (świat):nieznana
Gatunek:Przygodowe, Zręcznościowa, Muzyczna
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena oczekiwana
Redakcja
Czytelnicy
Ta gra nie została jeszcze oceniona przez naszą redakcję.

Ocena ogólna:

?

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Patapon 2

Dodano dnia 17-04-2009 09:44

Recenzja

Patapon był i jest jednym z największych hitów w grach na PSP ubiegłego roku. Świetną muzyką, przyjemną dla oka grafiką i pozornie tylko, łatwym wystukiwaniem rytmu na bębenkach produkcja Pyramid Software Studio przyciągnęła wielu graczy. 6 marca bieżącego roku w Polsce ukazała się druga część Patapon, a mianowicie Patapon 2. Zobaczmy zatem co przyniosła graczom.Już po włożeniu dysku UMD do napędu zauważamy zmiany w stosunku do pierwszej części. Wita nas żywa, radosna muzyczka z kolorowym tłem i uwaga co bardzo ważne dla nowych i zaawansowanych graczy - mamy tutaj możliwość wyboru poziomu trudności. Po włączeniu pierwszej misji gracze którzy grali w pierwsza część produkcji mają możliwość wczytania save’a, dzięki czemu nasze jednookie ludki natychmiast rozpoznają swojego Wszechmocnego i jego imię. Ponadto od razu uzupełniają sie zapasy naszego Patapolis o przydatne surowce uzbierane w poprzedniej części, niestety broń i inne materiały nie przechodzą. Jest to jedyne miejsce gdzie możemy wczytać stan gry z poprzedniej części, ale niech się nie martwią ci którzy nie mieli przyjemności nigdy wcześniej grać w Patapony. Bonus jaki otrzymują gracze ma znikomy wpływ na przebieg całej rozgrywki, a naukę wybijania rytmu i nowe rytmy niezbędne do poruszania i walki naszym wojskiem muszą przejść wszyscy. Cała gra rozpoczyna się na brzegu przy rozbitym statku gdzie musimy pozbierać rozbitków z plemienia, powiem tylko że pierwsza część kończy się jego budową:). No i tutaj tak jak w pierwszej części w pierwszym spotkaniu z wrogim plemieniem pomaga nam super bohater co wygląda na powtórkę schematu z pierwszej odsłony. Miłym zaskoczeniem jest nasz bohater, któremu nadajemy imię. Jest to potężny wojownik potrafiący przezwyciężyć opór wroga i poprowadzić nasze wojsko do zwycięstwa nawet wtedy, gdy armia została mocno przerzedzona. Super wojownik jest nieśmiertelny to znaczy ma określoną liczbę punktów życia ale za każdym razem powstaje na polu walki. Im więcej razy ginie w danej rozgrywce tym za każdym razem musimy na niego dłużej czekać. Ponadto nasz „wybraniec” jest jedynym pataponem którego możemy dowolnie modyfikować, zgodnie z naszymi preferencjami i wykonywaną misją. Jego najważniejszą zaletą podczas walki jest fakt że wpada w szał bitewny, gdy jego Wszechmocny idealnie wybija rytm, wtedy dopiero doceniamy fakt posiadania tak specyficznej jednostki, która ucieszy każdego gracza.W Patapon 2 w końcu mamy jasny i przejrzysty sposób na tworzenie nowych wojowników a i co najważniejsze nie musimy ”usuwać” patapona jeśli w danej misji potrzebujemy wojownika o innych właściwościach, szczególnie przydatne gdy nie mamy najsilniejszych. Graficznym obrazem tworzenia jest drzewko ewolucyjne, które jest nowością. Im bardziej jest rozwinięte tym mamy większy wybór i możliwości dostosowania armii do misji. Niestety taka forma tworzenia armii jest niezwykle kosztowna i czasochłonna. Żeby zrobić naprawdę silnego wojownika trzeba rozwinąć prawie całe drzewko po czym możemy podnieść dany rodzaj do 10 poziomu, to daje naprawdę dużo szukania i zbierania drogocennych i rzadkich składników.Nasze miasto Patapolis nie uległo większym modyfikacjom. Zaszły tylko drobne kosmetyczne zmiany w wyglądzie i kolorystyce. Jeśli chodzi o mini gry to nie są już tak banalne. Mamy kilka poziomów różniących się trudnością, a zaproponowany sposób prezentacji rytmu do wybijania w połączeniu z przyjemnymi melodiami daje dużo frajdy. Czas spojrzeć na pole bitwy, bo i tu czeka nas kilka nowości. Na polowaniach i podczas walk mamy więcej interakcji z otoczeniem: jak trawa która może się zapalić lub padający śnieg zamrażający wojowników. Jeśli dobrze wykorzystamy warunki panujące na polu bitwy możemy sobie trochę ułatwić walkę ale z reguły są to czynniki działające na naszą niekorzyść. Jednak nie tylko mamy utrudnienia, w Fever czyli gorączkę bojową w której są nasze Patapony zadają o wiele większe obrażenia i zwiększa się ich obrona wpadamy już nawet po trzech idealnych wybiciach rytmu jest to niewątpliwe ułatwienie. Gdy jesteśmy w tym trybie. Jeśli pierwszy raz wybijemy trochę nierówny rytm ostrzega nas o tym pojawiająca się czaszka, jeśli za drugim razem się nie poprawimy Fever znika… Podczas walk spotkamy wiele nowych boss’ów do pokonania ale też zobaczymy „starych przyjaciół” zmienionych na nowy lepszy model z nowymi umiejętnościami, którzy będą starali się między innymi pożreć lub zrównać z ziemią naszą armię.Twórcy gry tym razem wykorzystali możliwości konsoli PSP i dali graczom możliwość wspólnej zabawy za pomocą game sharing albo Internetu. Jeśli nie mamy połączenia ani żadnego znajomego w okolicy możemy zagrać sami z pomocą wojowników botów. Mowa tu o trybie w którym walczy 4 bohaterów kontra potwory lub wrogie plemię i jego fortyfikacje. Forma tej rozgrywki nie polega tylko na samej walce, chodzi tu o przeniesienie jajka w miejsce wykluwania w określonym czasie, a później wystukiwanie i powtarzanie rytmu aż do wyklucia. Uważam to za bardzo dobry pomysł urozmaicający rozgrywkę szkoda tylko, że nie ma możliwości sprawdzenia siły własnego wojska z innym graczem. PODSUMOWANIENiewątpliwie jest to kontynuacja przygód jednookich ludzików próbujących dotrzeć do końca świata. Świetna oprawa muzyczna, rytmiczne i energiczne melodie których można słuchać godzinami znakomicie umilają grę. Patapony 2 to nie tylko gra muzyczna ale także rozbudowana strategia. Nowe typy jednostek i wiele możliwości kombinacji zadowolą i dadzą do myślenia zaawansowanym jak i początkującym graczom. Pyramid Software napracował się nad sequel’em rozbudowując sprawdzone elementy i dodając kilka nowych. Jeśli ktoś nie grał w Patapony 2 to gorąco zachęcam. Naprawdę wciąga na wiele godzin..

Plusy

Minusy

AUTOR
Avatar użytkownika GIEROmaniak.pl
"GIEROmaniak.pl"
GALERIA GRY

Brak obrazów powiązanych z tą grą.

REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 8.1 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x