Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
Komputer osobisty
Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars box
Producent:Splash Damage
Wydawca:id Software
Dystrybutor:Cenega Poland
Premiera (polska):05.10.2007
Premiera (świat):28.09.2007
Gatunek:FPS, Akcja, Strzelanina
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

9

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Enemy Territory: Quake Wars

Dodano dnia 13-10-2007 19:42

Recenzja

Chaos, ból, śmierć i zniszczenie, w niedalekiej przyszłości hordy wrogo nastawionych stworzeń strogów-Strogg, napadają na rasę ludzi-GDF(Global Defence Force). To czy wcielisz się w potwora rodem z filmów fantazy, czy cybernetycznego wojownika z przyszłości, w kontynuacji świetnej serii gier FPS zespołu ID Software zależy tylko od ciebie. Za zadanie masz zniszczyć lub obronić niebieski glob. Enemy Territory:Quake Wars jest kontynuacją takich hitów jak Wolfenstein 3D, Return to Castle:Wolfenstein i jeszcze świetniejszego tytułu, jakim jest Enemy Terittory: Wolfenstein. Pracę nad produkcją rozpoczęto w 2004 roku aż w reszcie 28 września b.r. produkcja ujrzała światło dzienne. W Polsce możemy nabyć produkt już od 5 października, podkreślam nabyć gdyż w przeciwieństwie do poprzedniej części gra jest płatna, lecz jest w 200% warta swojej ceny.

Grafika w grze stoi na bardzo wysokim poziomie i sporo odbiega od dzisiejszych standardów. Wszystkie lokacje zostały szczegółowo dopracowane, do tego stopnia że w grze nie znajdziemy dwóch podobnych kamieni. Jednak gra nie ma zbyt wysokich wymagań sprzętowych jak na dzisiejsze realia. Niezła jest też oprawa dźwiękowa, która składa się właściwie z dźwięków wybuchów, strzałów i komentarzy towarzyszy. Jednak w polskiej wersji gry dźwięki są nieco inne niż te z angielskiej jednak da się je jakoś znieść.

Do dyspozycji mamy 12 świetnie dopracowanych map, na których przyjdzie nam rozegrać cztery kampanie. Poznanie map zajmie nam nieco czasu gdyż są one znacznie rozleglejsze niż u poprzednika i o wiele bardziej skomplikowane. Rozgrywka jest niezwykle dynamiczna. Uległo też zmniejszenie znaczenie klasy inżyniera w porównaniu do poprzedniej części, w której bez niego wygranie rozgrywki było praktycznie niemożliwe. W ETQW wysadzaniem obiektów zajmują się postacie klasy solidiers, natomiast szpieg, czyli covert ops dostał zdolność włamywania się do niektórych systemów elektronicznych obcej cywilizacji. Medyk po zabiciu wroga może sprawić, że gdy sam zginie odrodzi się na miejscu, w którym padł przeciwnik, może on też wezwać zrzut specjalnych paczek z zaopatrzeniem. Wprowadzono też szeroką gamę pojazdów, którymi poruszają się żołnierze, o nich wspomnę trochę później. Tym, którzy wcześniej mieli do czynienia z serią ET nie będzie miał większych problemów z poznaniem systemu rozgrywki. Nowe rodzaje broni i nowe możliwości będą udostępniane wraz z rozwojem doświadczenia. Jednakże większą ilość doświadczenia zdobędziemy za wykonanie celów grupowych jak i niszczenie wrogich obiektów niż za faktyczne zabijanie przeciwników. Wraz z rozwojem nasza postać będzie znacznie szybsza, wytrzymalsza i znacznie sprawniej będzie się posługiwać bronią oraz dostępnymi narzędziami. Nowościami są też wszelkiego rodzaju maszyny obronne, działka, wyrzutnie o nich przy okazji pojazdów. W tego typu rodzajach gry nie można właściwie mówić o podłożu fabularnym, gdyż właściwie mamy tylko eliminować wrogów i zdobywać kolejne cele. Ciekawostką też są też latające ładunki wybuchowe, możliwość zakładania min na ścianach budynku jak i ładunek wybuchowy z wbudowaną kamerą, przez którą możemy widzieć wroga i w odpowiednim momencie odpalić ładunek.

Realia i idea gry nie uległy jednak zmianie, wciąż mamy do dyspozycji dwa przeciwne zespołów, które rywalizują pomiędzy sobą. Jeden z teamów ma osiągnąć wyznaczony cel, zazwyczaj zajmując powoli terytorium przeciwnika, a drugi za wszelką cenę musi starać się to uniemożliwić wrogom. Każda klasa postaci jest jednakowo ważna. Klasy muszą ze sobą współpracować by odnieść sukces, przez co rozgrywka wymaga zgrania zespołu. Aby sprawnie wykonywać wyznaczone zadania trzeba się dobrze zapoznać za poznać z polem bitwy i poświęcić trochę czasu na zapoznanie z systemem rozgrywki.
Czas wspomnieć o maszynach wojennych (każda klasa ma dostęp do 5 takich maszyn) dostępnych w grze mamy tu: radary, wszelkiego rodzaju działka i wyrzutnie. Są one bardzo pomocne a wręcz niezbędne. Dany gracz na swoim koncie w danej chwili może posiadać tylko jedno rozmieszczone urządzenie. Tak, więc zanim field ops będzie chciał wykonać nalot będzie musiał wezwać specjalne działo artyleryjskie. Bardzo przydatne są też radary, które może przyzwać covert ops, pokazują one pozycje wroga na mapie w polu zasięgu radaru, jest to szczególnie przydatne podczas obrony. Ważne są też działka przeciwpiechotne, które namierzając wrogów eliminują ich, jednak nieczułe są na pojazdy, które eliminuje inny rodzaj działek. Mimo tego maszyny te jest dość prosto zniszczyć granatami lub też po prostu strzelając do nich z broni.

Teraz przyszła kolej na pojazdy, których w QW również jest sporo. Mamy tu jednoosobowe kłady, łodzie, transportery opancerzone, czołgi jak i również jednostki latające ich odpowiedniki występują również u stroggów. Jednak by nie wprowadzać tak wielkiego znaczenia pojazdów jest je niezwykle łatwo zniszczyć podobnie jak maszyny wojenne. Jednostki GDF nie mogą prowadzić pojazdów stroggów jak i na odwrót, co jest trochę niedogodne.

Gra jest godnym następcą i nie zniszczyła reputacji serii. Twórcy ze Splash Damage odwalili kawał dobrej roboty. Jeśli masz ochotę wyładować swoje emocje niszcząc naszą zielona planetę lub broniąc jej eliminując kolejne zastępy wrogów lub po prostu postrzelać sobie, to pozycja odpowiednia dla Ciebie. I podobnie jak z poprzednikiem nie będziesz żałował żadnej godziny poświęconej rozgrywce.

Plusy

Minusy

AUTOR
Avatar użytkownika GIEROmaniak.pl
"GIEROmaniak.pl"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 10.24 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x