Ojciec Chrzestny II
Dodano dnia 31-12-2009 17:06
Godfather I < II
Gra stworzona została na podstawie książki Mario Puzo i filmu Francisa Forda Coppoli, w realiach lat pięćdziesiątych XX w. Twórcą jest kalifornijskie studio EA Redwood Shores, natomiast gra wykorzystuje w pełni licencję Paramount Picture, dzięki której możemy zobaczyć aktorów takich jak Marlon Brando, Al Pacino czy Robert Duvall. Poprawiona została grafika – głównie modele postaci i samochodów, muzyka, natomiast w przeciwieństwie do pierwszej części, która została wydana trzy lata temu historia opowiedziana w drugiej ma się nijak do pierwszej .
Don Carleone i jego muchachos
Twoja „Rodzina” będzie od początku budowana przez Twoją osobę. Do Twojej rodzinki będziesz mógł zrekrutować wielu ludzi, następnie możesz ich awansować na Capo i Wiceszefa. Im wyżej go awansujesz, tym więcej będzie posiadał umiejętności. Możesz wybrać tylko trzy osoby, które będą Ci towarzyszyć podczas całej gry i następne dwie, które będą sabotować budynki wrogich „Familii”. Jeżeli chodzi o Twoją skromną osóbkę, to Twoim zadaniem jest mało mówić i dużo strzelać, od rozwalania drzwi , podpalania i wysadzania budynków masz ludzi. Jeżeli jeden z Twoich chłopców zginie w akcji zostanie przeniesiony do „wirtualnego szpitala”, następnie otrzymasz stosowny komunikat, za ile minut wyzdrowieje. Gdy chcesz się pozbyć jednego z „Rodziny” włączasz w Widoku Dona opcję „nagła śmierć”. Gdy wyznaczony pasek życia zjedzie do zera nikt nie będzie mu pomagał. Po śmierci będziesz mógł znaleźć odpowiednią osobę na miejsce zmarłej.
Umiejętności i inne różności
Przy rekrutowaniu nowych osób do gangu zwracaj uwagę, ile dana osoba ma umiejętności. Im więcej, tym lepiej. Nie raz zdarzyło się mi znaleźć osobę z dwoma sillami spacerującą po chodniczku. Znaczenie ma, ponieważ zwyczajny rekrut ma jedną umiejętność. Umiejętności, jakie będą posiadać „Familia”, to : inżynier (przecina siatkę bądź odcina zasilanie w budynku), siłacz (wyłamuje drzwi), podpalacz (jak nazwa wskazuje podpala budynki), kasiarz (żaden sejf mu nie jest straszny), medyk (będzie zaopatrywał Twoich ludzi, gdy ich pasek życia zjedzie poniżej zera) i specjalista od materiałów wybuchowych. Każdy z nich potrzebny Ci jest, aby ukończyć grę. Dlatego stworzona została drabinka awansowania grabów, żeby mogli się oni rozwijać wedle Twoich upodobań.
Budynki, kasa i ochrona
Aby przyjąć interes innej rodziny trzeba będzie zniszczyć jej źródła dochodu, czyli przejąć wszystkie meliny w jej posiadaniu. Owe przejmowanie budynku polega na właściwym zastraszeniu właściciela budynku. Jest wskaźnik strachu, którego nie wolno przekroczyć. Gdy to zrobimy właściciel nie da się już zrobić w balona i będzie nam kazał iść do diabła.
Grafika
Gra nie mająca zbyt dużych wymagań, na najwyższym ustawieniu sprzętowym w Full HD potrafi czasem się przyciąć, FPS-y schodzą wtedy poniżej 30, co uniemożliwia fajną rozgrywkę, natomiast zwyczajnie podczas prowadzenia samochodu i strzelanin liczba FPS wynosi 70. Ładnie wykonanym modelem postaci był sam Don Corleone oraz Fidel Castro, naszym zadaniem jest dopaść go i zabić ze snajperki ( skubany przeżył dostając czysty strzał między oczy, następnie w szybkiej reakcji chwycił się za klatkę piersiową, z której zaczęła wylatywać posoka niczym z zarzynanej świni, widocznie owy Fidel nie tylko trzyma się zbyt długo na tym świecie, ale i posiada zdolności paranormalne, ponieważ umie zmienić trajektorię lotu kuli). Kamera czasami potrafi wyskoczyć poza budynek, w którym się znajdujemy, czasem zdarzyło się mi przeniknąć przez tekstury. Zwróciłem również uwagę na gałki oczne, które tkwią w jednym miejscu.
Muzyka i dialogi
Grająca w tle muzyka na równi z grą powoduje wgniecenie do krzesła aż do chwili zniszczenia domu ostatniej „Rodziny”. Miło spędzamy czas słuchając przewodzącego theme’u Ojca Chrzestnego. Siedząc w aucie możemy posłuchać w radiu wiele hitów granych z tamtych czasów. EA niezbyt wykazało się, ponieważ dostajemy Ojca Chrzestnego II w wersji kinowej – czyli z napisami po polsku i dialogi w języku angielskim. W dialogach nie było zbytnio dużo baboli, jedyny mankament, który zauważyłem , to czasem zbyt szybko przeskakujący tekst.
Zakończenie
Jeżeli kogoś interesuje, to poniżej zamieszczam link do filmu własnej produkcji z zakończenia Ojca Chrzestnego II. Jeżeli nie masz ochoty go zobaczyć i samemu przejść tę grę to lepiej pomiń ten LINK.
Podsumowanie
Dane było mi grać jednym z wielkich Corleone i poczułem się niczym gangster z prawdziwego zdarzenia (uczucie trwało to 6 godzin). W około godzinę, dzięki szybkim przerywnikom i samouczkom, szybko nauczyłem się na czym polega mechanizm gry i zanurzyłem się w nim całkowicie. Najlepsze zadymy robiłem przerobionym AK47, również rozjeżdżałem ludzi wszelakimi brykami występującymi w grze, wysadzałem i podpalałem budynki. Wyżyłem się dość, aż do końca roku. Polecam fanom Ojca Chrzestnego(zarówno fanom książki jak i gry), masochistom, terrorystom i maniakom FPS-ów, istny „Odreagowywacz” . Teraz pozostaje mi czekać na premierę Mafii II.
Plusy
- możliwosć stworzenia własnego siebie
- duży wybór broni
- krótka, ale nie nudna gra
- niesamowity model niszczenia czegokolwiek tylko się dotkniesz
- należysz do rodziny Carleone
- fakty historyczne
- fajne zakończenie
Minusy
- babole graficzne
- wolno rozwijająca się rodzina
- za duża odległość między budkami telefonicznymi
Brak obrazów powiązanych z tą grą.