Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
AKTUALNOŚCI
Komputer osobisty
Ship Simulator 2006
Ship Simulator 2006 box
Producent:-
Wydawca:-
Dystrybutor:-
Premiera (polska):12.03.2007
Premiera (świat):23.06.2006
Gatunek:Symulator
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

6.7

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Ship Simulator 2006

Dodano dnia 16-04-2007 19:57

Recenzja

Ship Simulator 2006 gra wyprodukowana przez holenderską wytwórnię gier VSTEP. Jest to mała firma, która stworzyła serię gier Ship Simulator. Jest to jeden z nielicznych symulatorów poświęconych wszelkiego rodzaju jednostką pływającym. W Polsce wydawcą gry jest firma Play, dzięki niej pasjonaci żeglugi śródziemnomorskiej, jak również śródlądowej będą mogli doskonalić swoje umiejętności, podczas przerwy w beztroskim żeglowaniu pośród fal.

Instalacja gry przebiega sprawnie, każdy powinien sobie bez problemu z nią poradzić. Gra posiada tylko jeden tryb - singleplayer. W tym trybie mamy dostępnych na samym początku 10 misji. Jednak gdy przejdziemy 5 zostaną odblokowane kolejne. Łącznie jest 40 misji. Okiem statystyka: na przejście jednej misji będziemy potrzebowali od 3 minut do nawet 40 minut. Średnio przejście jednej misji będzie nam zajmowało ok. 20 minut Tak więc jeżeli chcielibyśmy przejść wszystkie misje to potrzebowalibyśmy ok. 13 godzin. Jest to dosyć sporo, a co za tym idzie, twórcy postarali się, ażeby każdy znalazł coś dla siebie. Zakres statków jest ogromny od super szybkiej motorówki po Titanica. Dodatkowo możemy stworzyć nową planszę w edytorze map. Dlatego też liczba plansz jest de facto nieskończona.

Wyszczególnionych zostało 5 celów misji, zaczynając od opłynięcia boi, następnie: cumowanie (i odcumowywanie), zabieranie pasażerów z przystani, ratowanie człowieka, który znalazł się za burtą i skakanie po rampach. 4 z 5 kojarzy mi się z wymaganiami jakie są stawiane przed przyszłymi żeglarzami jachtowymi. Sam zdobyłem takie uprawnienia. Dlatego też chciałem się sprawdzić, czy jeszcze każdy manewr potrafię dobrze wykonać. Oczywiście teraz miałem zadanie o wiele łatwiejsze, ponieważ traktowałem to tylko jak dobrą zabawę. Nie było kłopotliwych pytań i narzekań instruktora :P.

Przystanie wyróżniają się niesamowitym ruchem innych statków, których animacje są wykonane starannie. Trzeba bardzo uważać, żeby nie spowodować kolizji z innymi uczestnikami ruchu, ponieważ może to nas drogo kosztować, a $ zawsze może się przydać.
Zupełnie inaczej wygląda oprawa wysp tropikalnych, szczególną uwagę trzeba zwrócić na mielizny, które mogą unieruchomić nasz statek.

Dzięki rolce w myszce możemy przybliżać i oddalać widok od statku. W momencie gdy kamera znajduje się wystarczająco blisko statku, obraz przełącza się na widok z kokpitu. Sam kokpit wykonany jest starannie i każdy element został dobrze odwzorowany. Jeżeli będziemy chcieli przybliżyć się jeszcze bliżej, to zobaczymy widok z lornetki kapitańskiej. Za pomocą prawego przycisku myszy możemy obracać widokiem o 360 stopni.

W grze bardzo pomocne jest system GPS, można również skorzystać z pomocy standardowej mapy, bądź kompasu. Znajdziemy tam takie oznaczenia jak: COG (Course Over Ground), CTW (Course To Waypoint), LAT (Latitude) i LON (Longitude) i wiele innych. Prędkość mierzona jest w węzłach. 1 węzeł to 1,852 km/h

Każdy statek na wodzie zachowuje się zupełnie inaczej, dlatego też będziemy musieli dostosować się do wymagań, jak również warunków panujących na drodze. Małe jednostki są bardzo zwrotne, natomiast skręcenie ogromnym statkiem o 10 stopni jest nie lada wyzwaniem. Bardzo przydatne będzie umiejętne sterowanie silnikami, którymi możemy sterować indywidualnie. W każdym statku są zawsze 2 silniki. Możemy również sterować dziobem statku. Jednak tylko przy bardzo małych prędkościach. Szczególnie przydatne jest to gdy mamy do czynienia z kontenerowcami, bądź Titanic`em.

Za każdym razem tafla wody przypomina pupcię niemowlęcia, bez jakichkolwiek fal. Jedyne fale to takie, które są wywołane pracą naszego silnika. W porcie jednak mogą wystąpić opady deszczu, jak również może unosić się mgiełka.

Grafika prezentuje się z bardzo dobrej strony. Animacje wykonane są starannie i zadbano o każdy szczegół. Z pełną precyzją odwzorowano statki, którymi będziemy sterować, jednak nie można tego już powiedzieć o jednostkach sterowanych przez komputer.

Muzyka podczas gry jest monotonna, dlatego też bardzo szybko zminimalizowałem grę i włączyłem winampa.

Reasume Ship Simulator 2006 to niewątpliwie ciekawa produkcja, która pozwoli pasjonatom symulacji, bądź zapalonym kapitanom sprawdzić swoje umiejętności. Liczba misji i ich nieskończoność, poprzez tworzenie coraz to nowych w edytorze sprawi, że przed grą spędzimy długie godziny. Jak również gra może przypaść do gustu osobom, które dopiero chcą zacząć swoją przygodę z żeglugą. Grafika jak już wspomniałem prezentuje się bardzo starannie i została wykonana z solidną precyzją.

Plusy

Minusy

AUTOR
Avatar użytkownika Waldemar ″Waldas″ Sidorowicz
Waldemar
Sidorowicz
"Waldas"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 8.24 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x