Elder Scrolls III: Morrowind, The
Dodano dnia 08-02-2007 19:19
Nie ma chyba takiej osoby co nie słyszałaby o Morrowindzie, jest to najlepszy dotychczasowy cRPG, gra łączy w sobie dobra grafike oraz co najważniejsze bardzo wciągającą fabułe.
Nasza przygoda z TES 3 zaczyna się w statku więziennym (z nami w roli więźnia), tam dowiadujemy się że statek przycumował do portu w Seyda Neen, małej mieścinie u wybrzeży wyspy , ogromnej wyspy znajdującej sie w sercu krainy Morrowind. Zostajemy tak wyczyszczeni z zarzutów (nam nie wiadomych) pod warunkiem służby cesarzowi, musimy sie zgodzić, jescze tylko troche papierkowej roboty i będziemy gotowi do wyruszenia w świat.
Tworzenie postaci :
Postać tworzymy opsując siebie NPC-om.
Imię wybieramy jeszcze na statku więziennym przedstawiając sie współwiężniowi, rasę wybieramy sobie gdy strażnik pyta nas z jaka jest nasza ojczysta kraina, klasę oraz znak zodiaku wybieramy sobie gdy wypełniamy dokumenty zwalniające nas z więzienia.
Rasy:
1.Cesarski (Zwykły człowiek)
2.Breton ( Człowiek z talentem magicznym)
3.Aragonianin ( Jaszczur-humanoid silny i zwinny)
4.Nord (Odpowiednik wikingów, silny i nieprzwidywalny)
5.Mroczny Elf (Elfy z domieszka mrocznego zła, uniwersalny :) )
6.Leśny Elf ( Nazwa mowi sama za siebie, zwinny)
7.Wysoki Elf (Najinteligentniejszy z rodu elfickiego)
8.Ork ( Bardzo silny humanoid)
9.Redgard (Czarnoskóry człowiek z wyjątkową siłą)
10.Khajiit (Koto-podobny humanoid, bardzo zwinny)
Klasy:
W Morrowindzie mamy do wyboru, wykorzystać już stworzoną klasę, lub stworzyć sobie własną
Atrybuty:
Siła – Razem z Wytrzymałością wpływa na początkowe Zdrowie, ilość maksymalnego obciążenia, maksymalną Kondycję oraz ilość obrażeń zadawanych w walce
Zwinność - Wpływa na zdolność do unikania ciosów oraz szanse trafienia przeciwnika w walce a także na poziom maksymalnej Kondycji
Wytrzymałość - Określa początkowe Zdrowie (razem z Siłą), ilość punktów Zdrowia osiąganych na poziom oraz poziom maksymalnej Kondycji
Szybkość - Określa szybkość poruszania się
Inteligencja - Określa maksymalny poziom many
Siła woli - Wpływa na odporność na magię oraz poziom maksymalnej Kondycji.
Osobowość - Określa relacje z innymi postaciami oraz ich stosunek do naszego herosa
Szczęście - W niewielkim stopniu wpływa na każde działanie postaci.
Znaki zodiaku:
Każdy znak zodiaku daje nam jakieś plusy, oraz minusy właściwe dobranie znaku do profesji znacznie ułatwi nam grę.
Tworząc Morrowinda Bethesda przerosła samą siebie, gra odniosła wielki sukces, choć twórcy wrócili do cRPG-ów po 7 latach nieobecności. Sukces Morrwinda był przewidywalny, ponieważ jest to gra przełomowa, posiada wspaniała grafikę oraz wielowątkową, bardzo rozbudowaną fabułę której w ostatnich grach cRPG ostatnio brakowało, ale o tym później.
W grze występuje jeden wątek główny, oraz kilkadziesiąt wątków pobocznych, które nam zapewnią wiele miesięcy dobrej zabawy. Gra stała sie fenomenem gdyż aby na samym początku mogłeś totalnie olać wątek główny i kierować się wątkami pobocznymi, zostaniemy wplątani w wojny gildii, ras, a nawet Bóstw. Fabuła rownież zachwyca gdy skupiasz się na wątku głównym w pewnym momencie staje sie wszystko jasne, twoje pochodzenie oraz zadanie powierzone przez Cesarza świata Tamriel, nastepuje prawdziwy zwrot o 180 stopni, z nic nie znaczącego skazańca stajemy się wybrańcem bogów, fabuła jest wprost fenomenalna, jesteśmy wielbieni przez mieszkańców Vvardenfell, ale również musimy dzwigać ciężar zaszczytu jaki nas spotkał.
Pare zdań o grafice.W roku 2002 kiedy gra ujrzała światło dzienne, Moorowind miał jedną z najbadziej zachwycających szat graficznych. Bardzo szczególowe tekstury nakładane na modele postaci, wspaniale wyglądające wnętrza domów i jaskiń, także przedmioty, bronie, pancerze itd. Wyglądają "
Plusy
Minusy
Brak obrazów powiązanych z tą grą.