Do niedawna nadchodząca trzecia część \\\"FEAR\\\'a\\\" była dla mnie zupełnie obojętna. Parę dni temu ukończyłem jednak drugą odsłonę serii i - mimo iż nie jest wybitna - zachęciła mnie ona do zapoznania się z \\\"jedynką\\\", jak i zmotywowała do przejrzenia materiałów na temat \\\"trójki\\\". Ta, tworzona nie przez Monolith, a Day 1 Studio, ukaże się 24 maja tego roku. Wg twórców ma ona szansę zostać jedną z najstraszniejszych produkcji a.d. 2011, oferującą dodatkowo ogromną dawkę akcji pierwszej jakości. Na podstawie filmów i zapowiedzi ekipy nie byłbym co prawda aż tak wielkim optymistą, ale są podstawy by wierzyć, że \\\"F.3.A.R\\\"(tak oficjalnie brzmi tytuł) będzie co najmniej bardzo dobry. Oglądając pierwsze trailery byłem nastawiony do gry bardzo sceptycznie - wygląda na nich jak tania budżetówka. Trochę dziwi fakt, że twórcy zdecydowali się na pokazanie etapów w niezbyt zaawansowanym stadium. Co prawda widać je tylko w małych, około sekundowych fragmentach, ale pozostawiają pewien niesmak. Racja, grafika nie jest najważniejsza, ale kiedy widzi się taką brzydotę, wiedząc że poprzednia odsłona wyglądała dużo lepie (a obie korzystają z tego samego silnika!), pojawiają się obawy dotyczące umiejętności grafików ze studia. Wrażenie to zacierały na szczęście całkiem niezłe sceny z udziałem aktorów. W późniejszych filmach było zaś tylko lepiej - tekstury zyskały na szczegółowości, dopracowano animacje, zaprezentowano kilka straszących sztuczek. Dopingowany własną ciekawością i redaktorskim obowiązkiem postanowiłem jednak odpalić w końcu jakiś porządny zapis z gameplay\\\'a. Był to strzał w dziesiątkę, w końcu bowiem zobaczyłem, jak rozgrywka w \\\"FEAR\\\'ze\\\" będzie wyglądała naprawdę.