Socom Confrontation
Dodano dnia 21-04-2009 21:11
Socom: Confrontation to kolejna odsłona gier wydawanych przez Sony Computer Entertainment na konsole Playstation (obecny tytuł oczywiście dotyczy Playstation 3). W najnowszym wydaniu twórcy nie przewidzieli w ogóle trybu dla jednego gracza (single player), dostępny jest jedynie tryb multiplayer, wymagający założenia konta na Playstation Network. Pierwsze co rzuca się w oczy po włożeniu płytki do napędu konsoli to dość długi proces instalacji gry, a następnie równie czasochłonny proces pobierania uaktualnień do gry. Menu wygląda bardzo ładnie i zachęcająco, niestety opcji w nim zbyt wielu nie uświadczymy. Możemy ustalić wygląd naszej postaci, zdefiniować czułość pada i zmienić inne podstawowe opcje (głośność dźwięków, jasność wyświetlanego obrazu itp). Do wyboru mamy w zasadzie 2 tryby gry, pierwszy to tak zwany Quick Match, czyli wybranie na chybił trafił serwera i rodzaju rozgrywki. W drugim trybie dodatkowo możemy używać filtrów umożliwiających nam znalezienie odpowiadającej nam rozgrywki. Po wybraniu wyżej wymienionych ustawień przychodzi czas na właściwą rozgrywkę, Socom: Confrontation umiejscowiona została we współczesnych realiach, do wyboru mamy standardowe zadania (tryby rozgrywki) typu: ochrona zakładników czy znalezienie i rozbrojenie bomby (nic innowacyjnego) i typowe rodzaje uzbrojenia – jedną broń główną i jedną pomocniczą (oczywiście wraz ze wzrostem doświadczenia dostajemy bonusowe akcesoria i sprzęt). Jedyną ciekawostką jest tutaj tryb „jednego życia”, co oznacza, że w trakcie jednej rozgrywki śmierć naszego żołnierza spowoduje, że będziemy mogli jedynie oglądać toczącą się dalej walkę. Z pewnością taka opcja utemperuje graczy i doda realizmu w walce. W grze zaimplementowano także wykorzystanie możliwości pada SIXAXIS, dzięki czemu przeładowywanie broni czy wychylanie się zza węgła budynków dokonać możemy za pomocą sugestywnych ruchów kontrolerem. Co się tyczy samych plansz, to trzeba powiedzieć, że są one dość ciekawie zorganizowane i dobrze zaplanowane, do tego stopnia, że każda rozgrywka jest unikalna, a różnorodność terenu sprawia, że prawie niemożliwe jest znalezienie miejsca w 100 % bezpiecznego, w którym gracz mógłby uniknąć ataku przeciwnika. Jeśli chodzi o grafikę, to utrzymuje ona średni poziom jak na obecne czasy, ale w porównaniu do Killzone 2, można powiedzieć, że jest ona bardzo uboga (jednak w grach ściśle sieciowych grafika nie stanowi tak dużej roli, wystarczy zobaczyć jaką popularnością cieszy się nadal Counter Strike). Podsumowując, gra Socom: Conforntation jest grą przeciętną, fakt, że pozbawiono ją trybu dla jednego gracza jest moim zdaniem błędem, który odstraszy od tej gry sporą ilość potencjalnych nabywców. Co więcej w trakcie kilku godzin gry nie udało mi się znaleźć niestety rozgrywki, w której uczestniczyłoby co najmniej 18 zawodników (chociaż twórcy przygotowali plansze z możliwością gry nawet 32 uczestników). Wydaje mi się, że szczególnie na polskim rynku gra się nie przyjmie, bo kto zapłaciłby za przeciętną grę, tylko z trybem multiplayer 100 zł? Socom: Confrontation nie uznaję, za produkt udany.
Plusy
Minusy
- trudno znaleźć rozgrywkę, w której udział by brała duża ilość osób
Brak obrazów powiązanych z tą grą.