Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
AKTUALNOŚCI
Komputer osobisty
Starvoid
Starvoid box
Producent:ZEAL Game Studio
Wydawca:Paradox Inderactive
Dystrybutor:-
Premiera (polska):nieznana
Premiera (świat):30.08.2012
Gatunek:RTS, Strategia
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

4

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Starvoid

Dodano dnia 16-09-2012 14:52

Recenzja

Najgłupszym rozwiązaniem w tej grze, jest sprawa istnienia armii po śmierci bohatera. Mianowicie, wszystkie jednostki wraz ze zgonem swojego bohaterskiego dowódcy, znikają bezpowrotnie razem z nim. To znaczy powrócić mogą, ale jeśli na nowo je wybierzemy. Nie muszę chyba teraz tłumaczyć, jak wyglądają potyczki? Gracze najzwyczajniej w świecie całą siłę swej armii kierują w postać przeciwnej osoby. Nie interesują ich siły zbrojne oponenta, ponieważ na zasadach tej gry nie ma sensu skupianie się na nich. Dłuższe i wymagające starcia nie zdarzają się często, śmierć bohatera, to koniec istnienia wojska na pewien czas oczywiście. Rozumiem, gdyby jednostki miały obniżone morale i wartość bojową, to jeszcze byłoby wytłumaczalne, ale całkowite zniknięcie wojaków zabija sens tej gry. We wspomnianym Dawn of War’ze, gdy jeden z bohaterów umierał, nic się z jego armią nie działo, a samego heroesa można było ponownie wykupić. Nie rozumiem, czym twórcy kierowali się w tym przypadku, ale według mnie, nie jest to najlepsze rozwiązanie.

Starvoid - Screenshot - #2

Sama gra nie jest niczym odkrywczym, to głównie nierozważnie skopiowane pomysły z innych, lepszych pozycji. Rozgrywka sama w sobie nie powala. Starcia wyglądają, jak za czasów Empire Earth albo Age of Empire, czyli wszystkie jednostki wysłać w jedno miejsce, by zrobiły tam krwawą jatkę i zdewastowały co się tylko da, z tym, że tutaj pod komendą mamy niewielkie oddziały. To też niespecjalnie daje jakieś możliwości manewrowe czy taktyczne. Po prostu wystarczy wysłać armię w docelowe miejsce i używać jak szalony wszystkich możliwych mocy, zarówno swojej postaci jak i wszystkich jednostek. Trzeba bowiem zaznaczyć, że posiadają one sporo umiejętności, zarówno aktywnych jak i pasywnych.

Nie dla Windowsa XP!

Być może strzałem w stopę dla twórców, było zrezygnowanie ze wsparcia dla Windowsa XP, co jednoznacznie oznacza, że na tym popularnym jeszcze systemie Starvoida nie odpalimy. Ale mimo, iż gra działa na nextgenowych systemach, mam tu na myśli głównie Windows Seven, wodotrysków na ekranie się nie spodziewajmy. Gra wygląda na poziomie Dawn of War’a, nawet nieco gorzej. Nie da się obracać kamery, co jest niesamowite w dzisiejszych czasach, jedynie można przybliżać i oddalać. Starcia nie prezentują super wybuchów, ani żadnych ładnych efektów. Generalnie walka i jednostki wyglądają biednie. Jedynie do otoczenia, mimo iż surowego, nie można się przyczepić.

Starvoid - Screenshot - #7

Z kwestii udźwiękowienia, w pamięci zapadł mi angielski lektor. To tak, jakby dać Polakowi, który nie miał nigdy do czynienia z tym językiem, kartkę z frazami napisanymi tak, jak należy je czytać, czyli np. hold de grałnd, aj em listening, ołwer der, gud dżob itd. Dlaczego Polakowi? Dlatego, bo to wszystko brzmi tak sztywnie i sztucznie, a na dodatek powiewa mocno polskim akcentem. Tego trzeba samemu posłuchać.

Warte polecenia?

Jakże bym mógł polecić niemal martwą grę? Serwery stoją, ale puste, Windowsowi XP twórcy powiedzieli NIE, a wraz z bohaterem znika cała armia. Podjęto tutaj kilka niewłaściwych decyzji, które niszczą powoli tę pozycję. Chociaż generalnie, mnóstwo było już podobnych produkcji, po co tworzyć kolejną? Może by ktoś wreszcie pomyślał nad czymś nowym? Nudą powiewa w tej branży…

Plusy

Minusy

<< poprzednie 1 2
AUTOR
Avatar użytkownika Mateusz ″Polew″ Polewczyk
Mateusz
Polewczyk
"Polew"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 8.37 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x