Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
Komputer osobisty
Symulator Pociągu 2013
Symulator Pociągu 2013 box
Producent:-
Wydawca:-
Dystrybutor:Techland
Premiera (polska):20.11.2012
Premiera (świat):20.09.2012
Gatunek:Symulator
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

8

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Symulator Pociągu 2013

Dodano dnia 20-12-2012 00:27

Recenzja

Czasami możemy natrafić na zadanie trwające nawet kilka godzin. Trasy są tak realistyczne, że przejazdy w grze odpowiadają tym prawdziwym. W trybie kariery mamy dostępnych wiele osiągnięć do zdobycia, a wszystkie nasze medale będziemy mogli pokazać znajomym na Steamie.



Ponieważ gra wykorzystuje DirectX9, to nie spodziewajcie się wodotrysków rodem z Far Cry 3. Jednak, mimo starego silnika, gra wcale nie kłuje w oczy, bo jest jednym słowem przyzwoita. Dziwne może być to, że jeśli chcemy uruchomić produkcję na najwyższych ustawieniach graficznych, potrzebujemy dobrej maszyny. Spowodowane jest to bardzo dużymi obszarami 3D, które potrzebują dużej mocy obliczeniowej. Producenci zalecają do jej uruchomienia minimum karty graficznej – NVIDIA GeForce GTX 560 Titanium bądź lepszej.

Przy najwyższych parametrach, przez okna pociągu możemy oglądać niebo, co nadaje grze realizmu. Niektóre z pociągów mają dodatkowo widok na pasażerów, niestety wnętrza wagonów zostały zrobione po macoszemu i widać pośpiech w ich modelowaniu.
Zaimplementowane trasy są dokładnie odwzorowane (tak bynajmniej chwalą się producenci), na stacjach znajdziemy charakterystyczne budynki czy atrakcje dla pasażerów. Obiekty przytorowe są jednak stworzone na bazie niskiej rozdzielczości, ale widzimy to tylko wtedy, gdy obserwujemy trasę z zewnętrznej kamery, zaś od środka nie powoduje takich efektów.
Dźwięk w Symulatorze Pociągu zachwyca. Każda lokomotywa brzmi autentycznie, nawet jej klakson oraz ostrzeżenia nawigacyjne. W rzeczywistości, naprawdę docenicie to, jak dobrze ta gra brzmi, zwłaszcza jeżeli macie podłączone dobre głośniki/słuchawki.



Jedną z najważniejszych cech w SP 2013 jest możliwość zapisu postępu w wielu scenariuszach. Oczywiście, nie mamy wskazania w menu, który save chcemy wczytać, ale jest to bardzo duży krok naprzód, ponieważ w wersji 2012 mogliśmy zapisać tylko jeden scenariusz. Tym razem nie musimy przechodzić wszystkiego od razu, zwłaszcza, że niektóre z nich trwają po kilka godzin.
Gra ma bardzo wiele opcji usprawniających sterowanie. Możecie korzystać z podstawowych kontrolek przyspieszenia i hamowania jak w normalnych wyścigach. Jednakże, jeżeli ktoś pragnie mieć więcej kontroli, może rozszerzyć swój HUD i poczuć się jak prawdziwy maszynista. Zamiast klikania myszką na poszczególne ikonki, mamy szansę używać skrótów klawiszowych. Zagorzali użytkownicy mogą wyłączyć całkowicie graficzny HUD i jechać na „czuja”. Zdecydowanie upieram się, że większość osób i tak wybierze granie z pomocą, ponieważ mamy tam podane podstawowe informacje, takie jak – prędkość, odległość do następnej stacji, ograniczenie szybkości, itp.
Przez większość czasu nie musicie się obawiać o zmianę ustawień w pociągu – po prostu trzeba słuchać sygnałów i zatrzymać się we właściwym miejscu. Podczas prac w stoczni należy polegać na widoku 2D (Dostępnym pod NUM-9). Tam mamy przedstawiony wykres, na którym znajdziemy pomocne informacje.

Efekty pogodowe w grze są imponujące. Poczujemy wszystkie zmiany na trasie bez względu na to czy jest to poranna mgła po ostrym deszczu, czy letnie popołudnie z doskonała widocznością. Są wszystkie pory roku, jak również system dnia i nocy. Podczas nocnych wypraw nasze zadanie staje się jeszcze trudniejsze.
<< poprzednie 1 2 3 następne >>
AUTOR
Avatar użytkownika Jakub ″Tupi″ Wójcik
Jakub
Wójcik
"Tupi"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 16.04 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x