Risen 2: Dark Waters
Dodano dnia 04-03-2012 20:59
Piraci pełną gębą
Miasta będą żyć własnym życiem. Ludzie będą zachowywać się naturalnie i realistycznie, odwiedzą tawernę lub handlarza bądź poplotkują ze znajomymi (na czym my możemy niekiedy skorzystać). W nocy handlarze i porządni obywatele znikają z ulic i chowają się pod swoimi ciepłymi kołdrami. Pijaczyny, bandyci i inne szemrane postaci kręcą się gdzieniegdzie szukając okazji do łatwego zarobku. Ciemność sprzyja także naszemu protagoniście. Osoby lubujące się w nocnych włamaniach będą mieć okazję do poskradania się i przeczesania wszystkich skrzyń i szafek w domach.
Zmiany dotknęły także systemu ubioru. Teraz każdy element kreacji będzie oddzielny tj. nakrycie głowy, buty, spodnie, korpus itd. Gracze narzekali, że w
Risenie większość czasu ich postaci spędzały nosząc ten sam ekwipunek. Tutaj ma się to zmienić i dotyczy to także broni. Oprócz szabli, kordelasów, rapierów pojawią się muszkiety, karabinki, pistolety czy nawet armaty z okresu wieku XVIII czy XIX. Znikną tarcze, dwuręczne topory, miecze, włócznie, łuki, kusze, a na ich miejsce wskoczą specjalne umiejętności np. rzut bombą, sypnięcie piaskiem w oczy przeciwnikowi itd. Twórcy mają zamiar wprowadzić innowacyjny system samodzielnego wykonywania przedmiotów.
Jeśli chodzi o system rozwoju postaci zapowiedziano 5 atrybutów (Walka bezpośrednia, Walka dystansowa, Triki, Wytrzymałość, Magia) oraz 75 umiejętności (walka szablą, strzelanie z pistoletów, nauka różnych sztuczek, odporność na obrażenia, nauka magii). Generalnie awansowanie na kolejne poziomy odbywa się podobnie jak w grach serii Gothic czy w pierwszym
Risenie. W trakcie zabawy zdobywamy doświadczenie, które w odpowiednim momencie możemy zamienić na dane umiejętności tylko u konkretnego nauczyciela, często także za pieniądze.
Egzotycznie
Oprawa graficzna korzysta (podobnie jak pierwszy
Risen) z silnika
Gothica 3. Mimo tego, twórcy zapewniają, że wyjęli z niego wszystko co archaiczne i zastąpili nowymi rozwiązaniami. Skoro podstawowy
Risen korzystał z tej samej technologii i wyglądał przyzwoicie - w Dark Waters może być tylko lepiej. Oprócz tego ludzie z
Piranha Bytes używają zaawansowanej technologii motion capture, którą wykorzystają do mimiki twarzy postaci oraz do ruchów ich ciała. Animacje walki wręcz mają być fantastyczne, a dzięki ruchom przeciwnika mamy mieć możliwość odczytania jego zamiarów. W stosunku do poprzedniej części poprawiono fizykę, efekty wody czy stworzono tekstury o wyższej rozdzielczości. Sama różnica pomiędzy ilością wysp w obu grach jest zaskakująca. Ciekawie zapowiada się bestiariusz, który obejmie kilkanaście różnych potworów np. pełzaczy, lewiatana (przerażające, wielkie monstrum) czy inne pająkopodobne robactwo.
Dla fanów Jacka Sparrowa
Risen2: Dark Waters zmierza w kierunku zapomnianych już gier o piratach, dzięki czemu ma szansę na większy sukces ze względu na lekki powiew świeżości. Kto lubił klasycznych
Piratów z Karaibów czy serię
Age of Pirates ten z pewnością nie może się doczekać na kontynuację
Risena. Z punktu widzenia zwykłego gracza produkcja ta nie jest tylko kolejną kontynuacją, ponieważ wprowadza mnóstwo nowych elementów i zmienia całkowicie klimaty. Szacowany czas ukończenia gry to 50 godzin, zapowiedziane są także pierwsze DLC. Polskich graczy zapewne ucieszy fakt, że lokalizacja będzie obejmować napisy oraz głosy. Próbki głosu aktorów znajdziecie poniżej tekstu. Planowana premiera to kwiecień 2012 roku na PC, PS3 i Xbox 360 (wszystkie platformy z polskim dubbingiem).
Próbki polskiej lokalizacji:
Jacek Kopczyński - http://www.youtube.com/watch?v=fir84OZ6340
Jacek Mikołajczak - http://www.youtube.com/watch?v=gnYK5x2bc7s
Robert Tondera - http://www.youtube.com/watch?v=H8iS08YPWvM
Andrzej Blumenfeld - http://www.youtube.com/watch?v=cRkNT-7-2d4
Paweł Galia - http://www.youtube.com/watch?v=4Xp5JDLB1-k
Mirosław Zbrojewicz - http://www.youtube.com/watch?v=U3eg01sgnQs
Jarosław Boberek - http://www.youtube.com/watch?v=ltu94hw8iac