Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
AKTUALNOŚCI
Komputer osobisty
Cold Fear
Cold Fear box
Producent:DarkWorks
Wydawca:UbiSoft
Dystrybutor:Cenega Poland
Premiera (polska):10.06.2005
Premiera (świat):29.03.2005
Gatunek:Akcja, Zręcznościowa, Survival horror, Logiczna
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

6.5

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Cold Fear

Dodano dnia 07-06-2011 23:29

Recenzja

W Cold Fear niezaimplementowano mapy lokacji, dlatego trzeba zapamiętywać gdzie znajdują się konkretne pomieszczenia. Jest to doskonałe rozwiązanie, gdyż często pałętamy się bez celu, odwiedzając przy tym ciekawe miejsca i znajdując fragmenty dzienników różnych postaci związanych z fabułą. Można rzec, że jest to sztuczne przedłużenie gry, ale mapa ułatwiałaby rozgrywkę.Zabawy nie upraszcza także system celowania z broni. Nie ma tutaj klasycznego krzyżyka na środku ekranu, jest za to celownik laserowy, zamontowany na standardowym pistolecie, MP5, AK47 i prototypowej kuszy, zahaczający o każdą przeszkodę przed nami. Aby wycelować prosto w łeb kroczącego mutanta podczas sztormu wcale nie jest prosto. Niektóre bronie nie posiadają takiego bajeru, np. shotgun, ale z niego nie trzeba celować żeby trafić w cel, podobnie jak z miotacza ognia i wyrzutni granatów M39.

Cold Fear - Promocyjne - #5

Dość często natrafimy także na mini zagadki logiczne, polegające np. na odstrzeleniu instalacji elektrycznej umożliwiającej otwarcie drzwi. Wszędzie porozmieszczane są zawory, gaśnice bądź wybuchowe beczki, które po trafieniu zapalają się i eksplodują. Zamiast marnować amunicję na kilku nadciągających wrogów, łatwiej wzniecić ogień strzelając do zawóru z paliwem lub parą.

W sztormową noc

Grafika prezentuje się przeciętnie. Szalejące morze nie wygląda najlepiej, tekstury rażą niską rozdzielczością, modele postaci są wykonane kiepsko i wyglądają bardzo podobnie do siebie. W dodatku ciała pokonanych lewitują bądź zostają odrzucone po postrzale na znaczne odległości. Nieźle wygląda animacja ruchu postaci, statek bujający się podczas sztormu prezentuje się efektownie - czasem aż strach, by nie wypaść przez burtę. Twórcy próbowali ukryć niedoróbki silnika graficznego wszechobecną ciemnością, ale w oświetlonych pomieszczeniach niedociągnięcia wychodzą na jaw. Wszędzie pełno jest krwi i zmasakrowanych ciał, dlatego grę ciężko polecić młodszym graczom. Sztuczna inteligencja nie powala, załoga statku strzela przed siebie nie zastanawiając się nad obraniem jakiejś wymyślnej taktyki. Bezmózgie zombie gdy zobaczą postać Hansena od razu na nią biegną. Niektóre typy przeciwników wycofują się w pewnym momencie, by chwilę potem zaatakować z zaskoczenia. Inne korzystają z sytuacji i atakują z tyłu, gdy my zajęci jesteśmy eksterminacją ich kompanów. Boss, którego przyjdzie nam pokonać w finałowym starciu również nie grzeszy inteligencją.

Cold Fear - Screenshot - #24

Maszerując w skupieniu przez kolejne pomieszczenia przez większość czasu panuje cisza. Gdzieś w dali słychać jakieś pojękiwania, bądź wystrzały. Na powietrzu panuje hałas rozszalałego morza, podczas ataku słychać ryki i głośną, irytującą muzykę. Ten sam utwór gra w głównym menu. Po pewnym czasie ma się ochotę wyłączyć całkowicie muzykę.
<< poprzednie 1 2 3 następne >>
AUTOR
Avatar użytkownika Mateusz ″Polew″ Polewczyk
Mateusz
Polewczyk
"Polew"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 9.71 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x