Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

ZAPOWIEDŹ
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
AKTUALNOŚCI
Komputer osobisty
XCOM Enemy Unknown
XCOM Enemy Unknown box
Producent:Firaxis Games
Wydawca:2K Games
Dystrybutor:Cenega Poland
Premiera (polska):12.10.2012
Premiera (świat):09.10.2012
Gatunek:Strategia, Biznes/Ekonomia
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

9

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

XCOM Enemy Unknown

Dodano dnia 08-11-2012 08:30

Recenzja

Ładna ta inwazja
Gra wygląda cudownie. Działa na zasłużonym Unreal Engine, dzięki czemu da się ją odpalić na słabszym sprzęcie i wciąż będzie wyglądała obłędnie. Modele postaci są szczegółowe i nie da się tu ukryć bardzo drobnej kreskówkowej stylistyki. Nasi ludzie wyglądają na zaprawionych w bojach zakapiorów, kosmici z kolei groteskowo i przerażająco, a mroczne i ponure realia apokalipsy w wykonaniu złych kosmitów, przyprawiają momentami o ciarki. Wszystko dopełnia świetny, choć nieco powtarzalny soundtrack, przygrywający nam w chwilach trudnych budującym napięcie ambientem, w momentach akcji podnosi nam ciśnienie dynamicznymi nutami, a w chwilach triumfu czule łechta nasze ego bardziej podniosłymi kawałkami.

XCOM Enemy Unknown - Screenshot - #39

Dawno nie spotkałem się z grą, która w tak piękny sposób wynagradzałaby nasze poczynania. Gdy faktycznie uda nam się coś osiągnąć, dostajemy stosowną scenę, w której nasi ludzie cieszą się i świętują. Czy choćby po udanym zestrzeleniu pierwszego UFO czy podbiciu bazy kosmitów. Klimat gry jest bez dwóch zdań genialny. Trzyma w napięciu i honoruje wszelki nasz wysiłek czy stresującą chwilę. Warto napocić się i poświęcić dla takich widoków.
Dodatkowo, każdy żołnierz może być dowolnie przez nas spersonalizowany, co jest dość okrutnym zabiegiem ze strony Firaxis Games – sprawia to, że bardziej przywiązujemy się do naszych ludzi, a ich strata zostawia na nas mocniejszy ślad. Zawsze będę pamiętał, gdy mój najlepszy żołnierz, po tym jak przetrwał niemal wszystkie misje, miał na koncie dziesiątki ustrzelonych obcych, zginął jak bohater, ratując pozostałych członków oddziału, którzy pod naporem zbyt dużego ognia nieprzyjaciela musieli się wycofać. Prawda – rzuciłem wtedy siarczyście mięsem i obraziłem się na grę, ale trwało to jedynie krótką chwilę, bowiem szybko chciałem wziąć odwet i pomścić bohaterskiego człowieka.

XCOM Enemy Unknown - Screenshot - #44

Dość już „ochów i achów”, czas na dobitną prawdę. Gra, choć niemal idealna, ma pewne wady. Najpoważniejszą jest przede wszystkim niedoskonale zaprojektowana wielopoziomowość otoczenia. Kursor i kamera potrafi zwariować w piętrowych i zamkniętych lokacjach, często zupełnie przypadkiem wystawiając naszego człowieka na ostrzał, gdy kazaliśmy schować mu się za osłoną. Wszystko tylko dlatego, że gra wykryła rozkaz ruchu w złą – położoną niżej i zaraz obok miejsca, gdzie kliknęliśmy lokalizację. Parę razy straciłem przez to ludzi. Drugą wadą, nieco mniej denerwującą, jest pewna niedoskonałość animacji strzelania zza osłon, przez co żołnierz wydaje się czasem celować w zupełnie innym kierunku niż jest kosmita, a i tak pociski magicznie trafiają w cel. Po trzecie – AI obcych potrafi zawiesić się na chwilę i dłużej zastanawiać nad wykonaniem ruchu, co może zirytować, gdy napięcie jest zbyt duże i z niecierpliwością czekamy na konsekwencje naszych decyzji, podjętych na polu walki.

XCOM Enemy Unknown - Screenshot - #25

Po czwarte – multiplayer.
Jako dodatek do bardzo obszernego singla, dostajemy skromniutki tryb wieloosobowy, w którym możemy sprawdzić się na polu walki przeciwko innym graczom. Budujemy w nim swoją drużynę, gdzie możemy zawrzeć nawet jednostki kosmitów. Każda kosztuje odpowiednią ilość punktów i musimy zmieścić się w limicie, by móc podejść do zabawy. Moim zdaniem, ten tryb rozrywkowy jest tutaj zupełnie niepotrzebny i można go spokojnie zignorować, nie tracąc całej zabawy. Ot taki skromny dodatek. Nic więcej.

XCOM Enemy Unknown - Screenshot - #31
<< poprzednie 1 2 3 4 następne >>
AUTOR
Avatar użytkownika Piotr ″Zyggi″ Zygmunt
Piotr
Zygmunt
"Zyggi"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 11.15 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x