Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

RECENZJA
TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
Playstation 3
God of War: Wstąpienie
God of War: Wstąpienie box
Producent:SCE Santa Monica Studio
Wydawca:Sony Computer Entertainment
Dystrybutor:Sony Computer Entertainment Polska
Premiera (polska):15.03.2013
Premiera (świat):13.03.2013
Gatunek:Przygodowe, Akcja, Zręcznościowa, Platformowa
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Ta gra nie została jeszcze oceniona przez naszą redakcję.

Ocena ogólna:

?

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

God of War: Wstąpienie

Dodano dnia 24-01-2013 01:34

Zapowiedź

God of War – seria, choć relatywnie młoda w wielu kręgach, już jest uznawana za legendarną. Trudno się dziwić. Do dnia dzisiejszego ukazało się pięć pełnoprawnych odsłon (dwie na PS2, dwie na PSP i jedna na PS3) i dwie składanki dla PS3, zawierające odrestaurowane odsłony z PS2 i PSP. Świadczy to zapewne o jednym – ogromnym zainteresowaniu mitologicznym światem God of War. Imponujące jest jeszcze jedno. Dotychczasowa średnia serii, wyciągnięta z pięciu pełnoprawnych odsłon, to zawrotne 91,2%! (średnia utworzona na podstawie serwisu metacritic.com) – co stawia ekskluzywną markę Sony wśród najlepszych w growej branży. Jeśli chodzi o mój stosunek do serii, to jest on umiarkowany, ale jak najbardziej pozytywny. Umiarkowany znaczy tylko tyle, że nie nazwę się mega fanem, ale doceniam świetnie wykreowany świat, kapitalne postacie oraz ociekający miodem gameplay. Teraz dostałem możliwość sprawdzenia testowej wersji najnowszej odsłony serii o podtytule „Wstąpienie”, która na rynku pojawi się w marcu, a demo udostępnione publicznie zostanie dopiero w lutym. Jak zapowiada się jedna z najbardziej oczekiwanych gier końca zimy? Zapraszam do przeczytania play testu.



Warto napisać kilka informacji o tym, w jakim czasie będzie dziać się historia „Ascension”. Choć niektórzy zadają sobie pytanie po co to pisać, to jednak warto wyjaśnić ową kwestię, bo chronologia w serii jest zagmatwana. „God of War: Ascension” będzie prequelem wszystkiego co było, więc de facto osoby, które nigdy z produkcjami Santa Monica Studio nie miały do czynienia, przygodę winny zacząć od tej odsłony. Później „God of War: Chains of Olympus”, „God of War”, „God of War: Duch Sparty”, „God of War II” i „God of War III”. Tyle kwestii fabularnych – na dzień dzisiejszy wiele więcej powiedzieć nie można.

Krótkie, 15-sto minutowe demo zaczynamy na molo greckiej wyspy Delos. Gdy je trochę przejdziemy, trafiamy na pierwszych przeciwników. I zaczynamy to, czym seria od lat się wyróżnia – sieczkę. Osoby, które miały kiedyś styczność z przygodami Kratosa, od razu poczują się swojsko, bo większych zmian w mechanice nie uświadczymy. Mamy lekki cios, mocny cios, ciosy specjalne i uniki. Tak jak w każdej odsłonie, wszystko to możemy łączyć w super zabójcze kombinacje, po których na ekranie widzimy tylko krew i pożogę.



Pierwszą nowością gameplay’ową jest możliwość wykorzystywania broni przeciwników, jako drugiego narzędzia mordu. Pozwala to na małe niuanse taktyczne. Jeśli dorwiemy włócznie, to możemy nią rzucić bez potrzeby zbliżania się do oponentów. Innym razem mamy długi, masywny miecz, który mimo swojej wielkości zadaje szybkie i potężne uderzenia. Oczywiście, podstawową bronią „Boga Wojny” pozostają Ostrza Chaosu. Kolejny nowy element, to tryb „RAGE”, w który Kratos wchodzi, gdy naładuje się specjalny pasek – a to można uczynić tylko w jeden sposób... trzeba po prostu licznie i płynnie zabijać. Gdy już przejdziemy w tryb furii, nasz bohater pokrywa się ogniem, dzięki czemu zadaje znacznie większe obrażenia i może wykorzystywać swoje miecze do zapalania wrogów. Tryb ten łączy się również z specjalny atakiem, po którym bożyszcze kobiet uderza w ziemię z ogromną siłą, tworząc krąg ognia, który zabija lub poważnie rani wszystkich w jego zasięgu. Wszystko to zaś opiera się o magię, zbudowaną z jednego z czterech żywiołów: powietrza, ziemi, ognia i wody. Każdy z żywiołów da nam nowe tryby wściekłości i specjalne ataki.
1 2 3 następne >>
AUTOR
Avatar użytkownika Dariusz ″Graczdari″ Palinowski
Dariusz
Palinowski
"Graczdari"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2017. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 22.62 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x