Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

TIPSY
PUBLICYSTYKA
PORADNIK
FILMY
AKTUALNOŚCI
Komputer osobisty
Risen 2: Dark Waters
Risen 2: Dark Waters box
Producent:Piranha Bytes
Wydawca:Deep Silver / Koch Media
Dystrybutor:Cenega Poland
Premiera (polska):27.04.2012
Premiera (świat):24.04.2012
Gatunek:TPP, cRPG, Akcja
Mam
Ukończona
Czekam
Obserwuj
Ulubione
Ocena
Redakcja
Czytelnicy
Grafika:
Dźwięk:
Grywalność:
Ogólna:

Ocena ogólna:

8.5

Zagłosuj
Zobacz szczegóły

Risen 2: Dark Waters

Dodano dnia 29-07-2012 18:48

Recenzja

Dzięki cwaniactwu, możemy nauczyć się kilku bardzo przydatnych w czasie całej gry rzeczy. Podstawą jest otwieranie zamków i skradanie się, bez tego nie można się obłowić. Ciekawiej robi się, gdy uczymy się korzystać z małp. Za pomocą zwinnej małpki, sterujemy samodzielnie, dostając się w niedostępne dla człowieka miejsca. Cwaniactwo pozwala także na wyprowadzanie kopniaków oraz na niespodziewany strzał z pistoletu, jako jedna z opcji w czasie dialogu.

Risen 2: Dark Waters - Screenshot - #24

Voodoo natomiast, jest zamiennikiem tradycyjnej magii, ale nie każdy może posiąść tą tajemną wiedzę. Ma to uzasadnienie fabularne. W pewnym momencie musimy zdecydować się, czy wesprzemy tubylców czy Inkwizycję. Ci pierwsi dadzą dostęp do voodoo, a ci drudzy wyposażą nas w broń palną. Wybór jest więc ciężki, ale warto przejść grę na obydwa sposoby, ponieważ każdy oferuje nieco inny styl rozgrywki i prezentuje wydarzenia z odmiennej perspektywy. Voodoo pozwala na wejście w skórę człowieka, któremu ukradliśmy jakąś rzecz, umożliwiającą stworzenie laleczki. W ten sposób, wykonamy zadanie metodą zupełnie inną, niż gdybyśmy grali Inkwizycją. Poza tym, tworzymy eliksiry, różdżki czy talizmany zwiększające czasowo, bądź na stałe umiejętności.

Za dużo grogu

Jednym z fajniejszych elementów Risena, było wykuwanie broni. Należało znaleźć odpowiednie materiały na miecz i używając różnych narzędzi, tworzyło się ostrze. Musimy skorzystać z kowadła, osełka, a rozgrzany materiał potrzebował być koniecznie schłodzonym. Tworzenie broni wymagało poświęcenia chwili czasu i dawało niesamowitą frajdę oraz satysfakcję. W Risenie 2, skrócono proces tworzenia broni (zarówno palnej jak i ostrzy) do minimum. Wystarczy najpierw znaleźć, bądź kupić schemat oręża, a potem odszukać elementy potrzebne do złożenia broni i użyć warsztatu rzemieślniczego lub kowadła - i broń gotowa. Osobiście zawiodłem się, ponieważ w pierwszej części lubiłem wykuwać miecze, nawet wtedy, gdy ich nie potrzebowałem.

Risen 2: Dark Waters - Screenshot - #18

Twórcy poszli na łatwiznę, ale w pewnym momencie przegięli. Modeli postaci jest bardzo mało, co drugi pirat wygląda tak samo. Rozumiem, jeśli chodzi o osoby robiące za sztuczny tłum, ale gdy rozmawiamy po raz któryś z kolei z innym człowiekiem, ale z tym samym modelem postaci, sytuacja staje się nieco dziwna. Łatwo dostrzec podobieństwa zwiedzając plemienia tubylców nowego kontynentu lub odwiedzając knajpy. Naprawdę, taka wpadka w grze, i to takiego kalibru, to grzech karygodny.

Risen 2: Dark Waters - Screenshot - #20

Innym niedociągnięciem, ale już nie z winy producenta, jest niezgodność napisów z tekstem czytanym przez aktora dubbingującego. Niekiedy są to istne zaprzeczenia: na ekranie czytamy jedno, a postać mówi drugie i nie wiadomo, o co dokładnie chodzi. Takich sytuacji było dosyć sporo, a nie powinny mieć one nigdy miejsca.

U konkurencji lepiej

Oprawa graficzna, to nie ten sam poziom, co Skyrim lub Wiedźmin 2, ale może się podobać. Najbardziej kłujące w oko są wielokrotnie powielane modele postaci. Otoczenie pełne jest roślinności i ciekawych miejsc, np. jaskiń czy grot, skrywających skarby lub śmierć. Wszędzie występują różne okazy zwierząt, a w portach przechadzają się ludzie, bądź pracownicy, wykonujący swoje zadania. Modele postaci i przeciwników wyglądają dobrze i szczegółowo. Animacje gestykulacji podczas rozmowy lub w trakcie walki wypadają zaskakująco naturalnie i cieszą oko.
<< poprzednie 1 2 3 4 następne >>
AUTOR
Avatar użytkownika Mateusz ″Polew″ Polewczyk
Mateusz
Polewczyk
"Polew"
GALERIA GRY
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 9.08 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x