Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
"Gry komputerowe to sztuka". Kontrowersyjna teza, przez niewielu traktowana poważnie. Choć elektroniczna rozrywka jako medium zdołała już uzyskać status równy produkcjom filmowym czy dziełom muzycznym, tak jeśli chodzi o wymiar artystyczny, wciąż traktowana jest jako produkt niższej kategorii. Patrząc na listy sprzedaży, zdominowane głównie przez kolejne odsłony sportowych serii, krwawe strzelaniny i robione na jedno kopyto gry akcji, można zrozumieć ten brak entuzjazmu osób mających pobieżny kontakt z grami. Zwłaszcza, że dystrybucja cyfrowa, która to dopiero dała realne szanse na funkcjonowanie studiów developerskich, stawiających bardziej na przekazanie za pomocą swoich gier pewnego przesłania niż tylko zapewnienia chwili zabawy, swoją popularność dopiero zaczyna zdobywać i wciąż jeszcze nie przebiła się do świadomości masowej.
Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
Kiedy widzisz te słowa, pewnie do końca nie dowierzasz, że czytasz zapowiedź tego "Duke Nukem Forever", tworzonego od przeszło 14 lat. Ba, sam nie jestem w stanie do końca uwierzyć, że naprawdę piszę o tej grze. Będąca widmem produkcja już od dawna była tematem żartów, synonimem czegoś nieosiągalnego, co nigdy się nie wydarzy. Sam szef 3D Realms w 2006 roku powiedział, że premiera nastąpi wtedy, gdy świnie nauczą się latać. Wszystko zmieniło się w zeszłym roku, kiedy to ten sam człowiek opublikował na Twitterze obrazek prezentujący... fruwające prosiaki. Wątpliwości co do przekazu grafiki zostały ostatecznie rozwiane podczas konferencji 2K Games na targach Penny Arcade Expo. Tam oficjalnie ogłoszono, że "DNF" żyje i znajduje się obecnie w rękach Gearbox Software, autorów serii "Brothers in Arms" oraz "Borderlands".
Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
"Dead Island" to kolejna polska gra, która może zawojować świat. Jest ona w fazie produkcji już od kilku dłuższych lat. Fani i ludzie z branży na pewien okres czasu zapomnieli o niej, aż do opublikowania trailera przez twórców. Od początku tworzenia "Dead Island" zmieniono nieco założenia gry i dodano nowe aspekty. Po zamieszczonych w Internecie informacjach, gra zapowiada się ciekawie, aż dziw bierze, że to Polska produkcja. Gry o zombii są ostatnio w modzie, ciekawi zatem jak poradzą sobie z tematem nasi rodacy.
Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
Piłkarski sezon dobiega końca. Największe europejskie kluby takiej jak Manchester United, Borussia Dortmund, FC Barcelona i AC Milan potwierdziły swoje przedsezonowe aspiracje zdobyciem mistrzowskich tytułów. Katalończycy już niedługo spotkają się z Czerwonymi Diabłami, a EA Sports... zapowiada w sieci "FIFĘ 12" i rzuca screeny z gry.
Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
Seria "Might and Magic" zapoczątkowana w latach 80 jako RPG od New World Computing (później 3DO) rozrosła się do ogromnych rozmiarów i doczekała aż dziewięciu części. Ta sama firma wydała potem "King's Bounty", będący połączeniem strategii i RPG. Gra była świetna, ale to za mało. Dlaczego by nie połączyć formy "King's Bounty" ze światem "Might and Magic"? Tak powstała znana i szanowana przez graczy seria "Heroes of Might and Magic". Po genialnej trzeciej części nastąpił jakiś kryzys i powstała dużo mniej udana "czwórka". Potem 3DO się rozpadło i prawa do serii przejął Ubisoft. Ci wydali nam dość zgrabną piątą część serii, która porzuciła niecne rozwiązania swojej poprzedniczki i wróciła do formy znanej z ukochanej "trójki". Teraz ekipa z "Ubi" planuje coś nowego...
Dodał: Jarosław "Jarosław24" Oparka | 28-08-2008 21:40
Prawdę mówiąc, gdy zapisywałem się na prezentację Off-Road Drive, myślałem, że będzie to typowa rajdowa zręcznościówka w stylu Motorstorma czy naszego polskiego Nail’d. Jakże się pomyliłem! Off-Road Drive to symulator pełną gębą i nie ma tu miejsca na szybką jazdę – zamiast tej jest brud, błoto, bagna, zaawansowany model jazdy i konieczność dbania o drobiazgi, z których istnienia przeciętny Kowalski nigdy nie zdawał i nigdy nie będzie sobie zdawać sprawy. Co więcej, jest to już trzecie podejście Rosjan z 1C-Avalon do tematu off-roadu. Poprzednie dwie odsłony jak widać świata nie zawojowały. Jakie szanse na sukces 1C-Avalon ma tym razem?
<< poprzednie | 606 | 607 | 608 | 609 | 610 | 611 | 612 | 613 | 614 | 615 | 616 | następne >> |