Zaproponuj newsa Zarejestruj się Zaloguj się Zaloguj z Facebook.com Odzyskaj hasło
Profil na Facebook.com Profil na Facebook.com Profil Twitch.tv
Szukanie zaawansowane

LISTA RECENZJI

Mafia II

Dodał: Dariusz "Graczdari" Palinowski | 27-08-2010 12:26

Gdy w roku 2002 pojawiła się pierwsza Mafia, miałem raptem 10 lat, ale już niecały rok później zdobyłem tą grę od starszego kolegi, który zdecydował się na pożyczenie płytek z tajemniczo brzmiącym tytułem. Jako szczyl kompletnie nie doceniłem wartości tego dzieła. Nie interesowała mnie fabuła czy grywalność, a możliwość mordowania przechodniów i zabawy w mieście - wtedy gra przegrała w mym rankingu z GTA III, które było na sporej fali zainteresowania graczy. Jednak po około 5 latach wróciłem do produkcji studia Illusion Softworks, by zrozumieć dlaczego t a gierka zebrała tak fantastyczne oceny. I wiecie co? Zrozumiałem. Mając 15 lat nie można oczywiście się nazywać dorosłym, ale można spojrzeć na różne sprawy dorosłym okiem. I spojrzałem. Gra pochłonęła mnie bez reszty. Do dzisiaj w moim prywatnym rankingu jest w pierwszej trójce najlepszych gier wszech czasów. Dlaczego? Bo to nie była zwykła gra, to był interaktywny film z niesamowitymi bohaterami, rewelacyjną fabuła, dialogami, muzyką i świetną jak na tamte czasy grafiką (zresztą do dziś nie zwraca się po niej obiad - to o czymś świadczy). Tutaj nie chodziło o mordowanie, tutaj chodziło o przesłanie. Niektórzy twierdzą, że gry niczego nie uczą, że chodzi w nich tylko o przemoc. Osoby te raczej nigdy nie widziały tej produkcji. Po premierze The City of Lost Heaven (pt. pierwszej Mafii) pojawiały się jakieś przesłanki o kontynuacji, lecz twórcy szybko nabrali wody w usta. Na targach Games Convention 2007 w Lipsku wreszcie jednak zapowiedziano kolejną odsłonę tej rewelacyjnej gry. Czekaliśmy i czekaliśmy, obiecywano wiele, karmiono nas coraz lepszymi screenami i trailerami. Wiele razy przekładano też premierę. W między czasie studio zmieniło nazwę na 2K Czech. Jednak już jest - nic tego już nie zmieni. Mafia II trafia na sklepowe półki. Pozostaje pytanie - czy dorównuje sławnej poprzedniczce? Czy lata czekania są warte 120zł na wersje pc'etową? Zapraszam do recenzji.

Komentarze | czytaj więcej

Metro 2033

Dodał: Łukasz "JayL" Jakubczak | 25-08-2010 23:57

Gry, w których najważniejsze są klimat i historia, trafiają się niestety nadzwyczaj rzadko. Zdecydowanie najmniej jest ich wśród FPS-ów, w których na pierwszym miejscu stawia się przyjemność płynącą ze strzelania do przeciwników, często w ogóle pomijając tło fabularne. Oczywiście radość czerpana z samego gameplay'a to bardzo ważna kwestia, jednakże osobiście uwielbiam produkcje głębokie, które zapadają w pamięć niesamowitymi, dramatycznymi scenami. Tak było w przypadku "Kane & Lynch: Dead Man", które to dzieło IO Interactive zawładnęło mną mimo wielu błędów warstwy technicznej. Podobnie ma się sprawa z "Metro 2033". Do tej pory, na kilka dni po ukończeniu produkcji Ukraińców, czuję dreszcze, gdy wspomnę przemierzanie ponurych, mrocznych korytarzy moskiewskiego metra.

Komentarze | czytaj więcej

James Cameron's Avatar: The Game

Dodał: dziku292 | 25-08-2010 22:48

Projekt Avatar, tak nazywa się cały pomysł stworzenia jednolitej gry i filmu w uniwersum niebieskich „kotów”. Przy obu produkcjach, zarówno grze jak i filmie pracował sam James Cameron. Film wywarł na mnie ogromne wrażenie, a jak będzie z grą? Muszę przyznać, że fani Avatara będą się dobrze bawić, jednak coś psuło mi całą harmonię grania. Była to koncepcja fabuły oraz system strzelania.

Komentarze | czytaj więcej

APB: All Points Bulletin

Dodał: Łukasz "JoHnyW" Wolski | 23-08-2010 23:09

 

Komentarze | czytaj więcej

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2

Dodał: Łukasz "JayL" Jakubczak | 20-08-2010 09:43

Czasem wystarczy jeden błąd popełniony przy tworzeniu gameplay’a, aby skutecznie zepsuć przyjemność płynącą z poznawania gry. Tak jest w przypadku "Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2", w której to produkcji źle umieszczone checkpointy potrafią szybko zdemotywować do dalszego działania. Bo jaka może być inna reakcja, niż wyłączenie dzieła Ubi po piątym z rzędu podejściu do kilku trudnych starć bez jakiegokolwiek zapisu, gdy ginie się pod koniec walki?

Komentarze | czytaj więcej

Commander: Conquest of the Americas

Dodał: Grzegorz "Greg" Wojciechowski | 18-08-2010 15:29

Ekipa Nitro Games po raz kolejny z wielkim hukiem wkracza na arenę gier komputerowych. Tym razem ich produktem stała się długo oczekiwana gra strategiczna. Commander: Conquest of the Americas znakomicie odzwierciedla sytuacje z czasów kolonizacji Nowego Świata. W porównaniu do wcześniejszego produktu o podobnym charakterze – „East India Company”, w odniesieniu do wymagań sprzętowych, które sugeruje autor, można stwierdzić, że chłopaki z Nitro Games cofają się w rozwoju (?!). Na szczęście to tylko nasze wyobrażenie przed uruchomieniem gry. Od razu po pierwszej rozegranej kampanii widać ogromną różnicę, na plus.

Komentarze | czytaj więcej

Plain Sight

Dodał: Łukasz "JayL" Jakubczak | 12-08-2010 18:58

Rozwój dystrybucji elektronicznej następuje ostatnio w błyskawicznym wręcz tempie. Wszystko to za sprawą powszechności internetu i coraz większej liczby dostępnych jej platform, zarówno na konsolach (XBL i PSN), jak i PeCetach (Steam, Direct2Drive, GamersGate). Dzięki temu rozwinąć skrzydła mogą także mniejsze studia, których nie stać na wydanie setek tysięcy dolarów na produkcję gry. W taki właśnie sposób powstają dzieła w stylu „Plain Sight” - prostej, multiplayerowej zręcznościówki, nie mającej większych ambicji poza dostarczeniem dużej dozy czystej rozrywki.

Komentarze | czytaj więcej

Disciples III: Renaissance

Dodał: Kamil "Bolognese" Kozakowski | 09-08-2010 22:40

Seria komputerowych gier „Disciples” od zawsze uważana była za największego rywala kolekcji „Heroes of Might & Magic”. Jak więc to zawsze w takich sytuacjach bywa, popularny "Heroes" posiadał swoich zwolenników, a nieco mniej znane „Disciples” swoich. W czasach rewelacyjnego i bezkonkurencyjnego HoMM "Disciples " nie miało zbyt wielkich szans, by mierzyć się ze swoim głównym konkurentem, jednak kiedy producent kultowej „trójki”, firma 3DO, upadła, jej dzieło  straciło na splendorze i jakości . Moment ten stał się znakomitą okazją dla rywala,  by uderzyć i powiększyć liczbę swoich zwolenników o kolejnych  graczy, tych,którzy z łezką w oku wspominają chwile spędzone przy genialnej „trójce”.

Komentarze | czytaj więcej

TimeShift

Dodał: Łukasz "JayL" Jakubczak | 08-08-2010 18:44

Źle dobrany dzień premiery skreślił już wiele produkcji. Tak samo stało się z "TimeShift'em", który w 2007 roku debiutował obok tak wielkich hitów, jak PC-towe "Gears of War", "Crysis", czy pierwsze "Modern Warfare" . Gra ta co prawda nie jest wielkim objawieniem, ale dzięki kilku niezłym pomysłom i całkiem miłej rozgrywce zasługuje na uwagę, która została w całości skupiona na tuzach gatunku. TS to „fun” w czystej postaci, nieograniczony praktycznie niczym. Nie liczy się fabuła ani klimat, a jedynie radość czerpana z efektownej eksterminacji wrogów z wykorzystaniem całkiem przyjemnego w użyciu arsenału. Przez produkcję przechodzi się jak burza, nieraz też wywoła ona na twarzy uśmiech zadowolenia po szalonym, szybkim i skutecznym szturmie na pozycje wroga. Być może przez to nie był w stanie nawiązać walki ze swoimi największymi rywalami, ale nie zmienia to faktu, iż obecnie jest bardzo opłacalnym wyborem – za te 40 zł trudno o lepszą strzelankę.

Komentarze | czytaj więcej

StarCraft II

Dodał: Kamil "sathorn" Ostrowski | 07-08-2010 11:55

"Starcraft II" jest lawiną, która spadła w dniu 27.07.2010 na świat graczy i gier komputerowych. Dlaczego lawiną? Ponieważ  tak jak lawina składa się z wielu drobnych kamyczków, tak SC2 składa się z setek małych pomysłów, usprawnień, idei, rozwiązań i chwytów, które razem tworzą zmiatające wszystko monstrum, a zarazem esencję strategii czasu rzeczywistego. Panie i Panowie, oto "StarCraft II: Wings of Liberty" – ukoronowanie niemal dwudziestu lat obecności RTS'ów na rynku gier.

Komentarze | czytaj więcej

<< poprzednie 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 następne >>
REKLAMA

Created by Notimeo logo
Copyright © GIEROmaniak 2005-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strona załadowała się w 9.09 ms.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania z naszej polityki prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

x